Followers

Monday 19 September 2011

SEMAIKAN KeCINTAAN SEJARAH PErJUANGAN DALAM USIA MUDA

Oleh admin

Hari ini UMNO Bahagian Sipitang mengadakan Majlis Sambutan merdeka bersama pemimpin dan pejuang veteran dengan meraihkan pesara semua bidang sempena mengenang jasa mereka berkhidmat untuk negara

Majlis tersebut di adakan di dewan serbaguna Beaufort. Pesara seramai 5 ratus lebih telah datang memeriahkan majlis penghargaan tersebut.

Penglibatan 3 generasi dalam majlis tersebut memberi impak positif. Bahawa siapa mengatakan bahawa golongan emas tidak mampu bergabung sama dengan generasi baru dalam menjayakan program julung kali tersebut.

Persembahan deklamasi sajak perjuangan diiringi kior dan pentarama oleh kelab setia SmK gadong memberi gambaran bahawa generasi muda tidak lupa pada sejarah.

Sebayak 5 ratus lebih tandatangan membantah tindakan mat sabu mengangkat komunis sebagai pejuang negara telah berjaya dikutip dari kalangan pesara yang hadir dan memorundum tersebut diserahkan sendiri oleh YB datuk Sapawi kepada OCPD IPD beaufort disaksikan oleh kepimpinan UmNO bahagian, Puteri. Wanita dan Pemuda.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment