Followers

Saturday, 24 December 2011

RANCANGAN PADA 9hb JAN

Awas !! 9 Januari 2012 rancangan huru harakan Malaysia.

Apa yang berlaku di Russia ni, sangat-sangat diimpikan oleh manusia bernama Nuar Berahim. Diberitakan sekitar 53000 orang berarak di jalanraya Moscow siang semalam kerana membantah apa yang dikatakan sebagai berlakunya penipuan pilihanraya oleh kerajaan Vladimir Putin.

Manusia yang bernama Nuar Berahim ni cukup seronok kalau-kalaulah dia mampu mengumpul manusia seramai itu dan berarak di jalanraya untuk menunjukkan sokongan terhadapnya.

Bagaimana pulak agaknya, kalau kita yang anti Nuar ni pulak berkumpul dan berarak seperti itu dengan membawa sepanduk anti Nuar di jalanraya? Rasanya mudah sahaja untuk mengumpul orang seramai itu.

Bagaimanapun kita yang anti Nuar ni bukanlah dari manusia yang 'tak berjenis' yang sanggup menyusahkan orang ramai, para peniaga, para pelancung, para pemandu malah Nuar sendiri pun kalau boleh tak mahu kita susahkan. Hebat...itulah perbezaan kumpulan kita yang jauh lebih bertamadun dan terpelajar dari anak-anak buah Nuar Berahim. - Anti DAP Club
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS.DAP dan PKR Main Jam2 Priit sama Polis demi Kuasa sanggup mengHalalkan Cara

by Ee Si Kucing on Saturday, 24 December 2011 at 20:18

Ee berpendapat bahawa DAP telah berjaya percaturan politik apabila berjaya bergabung dengan PAS yang dulunya sangat membenci DAP.Perpaduan antara DAP dan PAS dilihat sangat baik dalam kontek memecah belahkan perpaduan orang Melayu dalam memberi kemenangan kepada calon pembangkang terutama DAP.PAS yang begitu mahir dalam selok belok memperkudakan Agama Islam dilihat begitu berguna kepada DAP untuk mempengaruhi pengundi Melayu yang beragama Islam untuk membenci kerajaan UMNO dan ini akan memberi bonos kepada DAP untuk mendapat undi kaum Melayu.Pada Ee DAP begitu pandai bermain drama dalam memperbodohkan kaum Melayu terutama HamPAS.Namun hakikat ini tidak dapat dikesan oleh HamPAS2 kerana diamuk oleh perasaan dengki dan kianat terhadap bangsa sendiri.Pada Ee mata,hati dan telinga para pemimpin HamPAS dan penyokong mereka telah dibutakan oleh sikap tamak haloba dan irihati yang begitu mendalam terhadap UMNO yang begitu diterima rakyat sejak dari sebelum merdeka.

Untuk memperolehi kerusi lebih banyak, PAS perlu menyandarkan nasibnya kepada pemilih Bukan Melayu dan Bukan Islam serta pada waktu yang sama berusaha menyedapkan hati orang-orang Islam dengan menjemput beberapa kerat orang Cina dan India untuk membaca sepatah dua Al Quran kepada orang-orang Islam. Serta beberapa kerat ini menyelitkan pula satu dua nama pemimpin besar Islam dalam penjelasan polisi mereka. Tetapi yakinkah PAS bahawa pemilih-pemilih bukan Melayu akan membiarkan PAS menunggangi mereka untuk menjadikan Parti Islam SeMalaysia sebagai parti tunjang Pakatan Rakyat?..Pada Ee persetongkolan mereka begitu melukakan hati sebahagian rakyat apabila melihat Islam semakin dipermainkan sehinggakan Al Quran dan hadis yang menjadi petunjuk kepada umat Islam dipergunakan oleh mereka yang bukan Islam dalam kancah politik negara semata untuk meraih sokongan.Memalukan dan sangat memualkan.

Apa yang Ee nampak setiap kali menjelang PRU maka PAS akan mengunakan senjata ampuh mereka untuk menipu Melayu Islam dan kembali memecah belahkan perpaduan dengan isu Hudud yang tidak pernah ada kesudahannya.Pada Ee jika mengambil kira sejarah yang lepas-lepas juga, dijangka selepas ini akan adalah seorang lain dalam kepimpinan PAS yang memberi kenyataan 'menang menang' untuk mententeramkan keadaan. Paling tidak UMNO dan media akan dipersalahkan. Kemudian, semuanya akan senyap semula bila PRU telah selesai.

Pada Ee drama2 seperti ini memang sudah dijangka, tidak pernah berubah dan akan kekal begitu untuk satu tempoh masa lagi. Walaupun Pakatan sentiasa bercakap tentang perubahan (termasuk mengubah bendera Malaysia dan mengangkat komunis sebagai pejuang kemerdekaan) tapi dari segi propaganda politik masih lagi di takuk lama iaitu menipu rakyat melalui pelbagai propaganda dan fitnah.PAS ingin memerintah negara tapi mereka penakut dan kecut sebagai buktinya setiap kali PRU mereka tidak berani meletakan ramai calun hanya setakat untuk mengacau undi sahaja.Pada Ee bagaimana mereka nak memerintah negara jika mereka takut untuk mendekati majoriti hanya tipu pengundi untuk membesarkan perut mereka dan keluarga mereka saja.Kini mereka bercita-cita pula untuk membantu DAP dalam mendapatkan kuasa dengan harapan dapat menjadi Timbalan Perdana Menteri itu pun kalau DAP nak beri..Hehehe Ee rasa Pemimpin PAS hanya layak menjaga hal ehwal kebersihan tandas2 awam saja jika ditakdirkan DAP berkuasa.

Ee melihat bahawa DAP amat yakin bahawa sekarang ini sokongan 80 peratus pengundi Cina cenderung kepada mereka, selain usaha berterusan mereka untuk meruntuhkan kepercayaan bangsa Melayu bukan sahaja kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) tetapi juga kepada kerajaan.Pada Ee inilah agenda sebenar DAP dalam usaha untuk meruntuhkan kepercayaan orang-orang Melayu terhadap bangsanya sendiri iaitu dilakukan perlahan-lahan dengan penuh perancangan yang akhirnya akan mengatakan bahawa mereka tidak terlibat dan tidak tahu menahu.Kita lihat bagaimana kepercayaan rakyat mula terhakis denagn isu-isu yang dibangkitkan oleh DAP sebelum ini kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) termasuklah kes membabitkan kononnya siasatan ke atas warga perempuan China sedangkan ia hanyalah permainan mereka untuk melunturkan kepercayaan rakyat pada pihak berkuasa.

Pada Ee DAP berjaya juga mengganggu-gugat sistem birokrasi yang kebanyakannya dimonopoli oleh bangsa Melayu, dan kemudian mempertikaikan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan mengaitkan pelbagai isu yang berjaya mengundang persoalan dan prasangka di kalangan rakyat terhadap kerajaan.Pada Ee kejayaan paling besar DAP apabila mengunakan S.Ambiga peguam murtad menuntut pilihanraya bersih dengan mengadakan perhimpunan haram Bersih 2.0 dengan mendapat sokongan padu dari penyokong2 PAS dan PKR yang rata2nya Melayu yang tidak tahu di untung.Mereka Melayu yang tidak sedar akan diri sanggup melakukan apa saja suruhan dari pemimpin2 PAS yang kemaruk nak berkuasa sehinggakan ada yang berlakun kononnya mati kerana dikejami oleh pehak berkuasa dan yang lebih malang lagi Naib Presiden mereka Mat Sabu sanggup berbohong dan menjadi munafik menuduh pehak polis melanggarnya.Pada Ee PAS sanggup melakukan apa saja untuk mendapat simpati, PAS sanggup mengadai nyawa penyokongnya untuk menaikkan semangat mereka. Jika ada yang mati lagi PAS suka kerana makin mencanaklah naik rankingnya nanti.Untuk menutup pembohongannya Mat Sabu beralih pula dengan mengangkat Komunis sebagai wira negara dengan menuduh pula pehak polis sebagai pengkianat.Inilah Mat Sabu pemimpin PAS menjadi kebanggaan HamPAS2 lidahnya penuh dengan pembohongan dan pembelitan..Pada Ee inilah pemimpin Islam acuan PAS..Hehehe..PAS,DAP dan PKR main jam2 priit sama polis,dalam masa yang sama masih mengharap polis untuk menjaga keselamatan mereka..inilah PAS nak kuasa sanggup menghalalkan cara..Terkejar sana..terkejar sini mereka yang mencuri yang kena tuduh pehak polis pula..pada Ee inilah PAS dan pembangkang lainnya yang sentiasa meletakan kesalahan pada bahu yang lain..

Pada Ee inilah 'Perang Persepsi' yang berjaya diwujudkan oleh pihak pembangkang yang dimonopoli oleh DAP, dan malangnya orang Melayu diperguna untuk menghancurkan kerajaan yang ada, namun Melayu itu sendiri tidak pernah sedar dan tidak mahu untuk disedarkan.Renung-renungkanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, 22 December 2011

"Macam mana nak memperjuangkan Islam kalau bangsa Melayu itu sendiri tidak kuat?..Bukankah di negara ini Melayu itu Islam?..Bukan semua Islam itu PAS.Apa pun PAS sepatutnya malu..

Seperti yang dikatakan oleh Hasan Ali " Pada Ee Perjuangan UMNO ada kebenarannya..Tahniah! UMNO..

Dalam mencari jalan penyelesaian kemelut dalaman yang melanda PAS..Jalan mudah bagi pemimpin2 PAS yang ketandusan idea dan kekeringan modal dengan menyalahkan UMNO..Kebankrapan akal fikiran yang melanda pemimpin bawah tempurung menjawab persoalan yang dibawa oleh Hasan Ali dan Nasaruddin menjadikan PAS sebuah parti yang langsung tidak mempunyai hala tuju dalam perjuangan sebenar mereka.Kedangkalan pemikiran Mustaffa Ali mengkeritik Hasan Ali menampakkan taraf pemikiran kanak2 tadika PASTI yang tidak faham apa yang mereka katakan..Rakyat semakin muak setiap kali isu berbangkit yang melibatkan Pemimpin2 PAS, pemimpin kurang waras mereka menunding jari kepada UMNO.. Ingatlah rakyat semakin cerdik bukan mudah tertipu oleh dakyah PAS yang begitu kolot dalam menyelesaikan sesuatu isu..Tahniah! kepada Hasan Ali yang begitu berani menegakkan kebenaran walaupun pahit..Ingatlah seperti yang dikatakan oleh Hasan Ali PAS kini telah jauh menyimpang dari landasan Islam semenjak berselingkuh dengan DAP.

Pada Ee adalah sesuatu yang malang bagi penganut PAS apabila mereka sentiasa ditanamkan dengan Politik Kebencian,dendam Kesumat,hasad dan hala tuju politik yang bersimpang siur dengan niat yang berselingkuh dalam keserakahan mengejar matlamat lalu menghalalkan cara oleh pemimpin2 PAS yang ketandusan Idea.Pada Ee Islam bukan mainan,Islam bukan ciptaan manusia ataupun mereka yang bergelar ulama' yang begitu keji memperdagangkan Islam semata mengikut keserakahan hawa nafsu yang inginkan kuasa dan keduniaan.

Pada Ee PAS sepatutnya malu..jika dulu mereka begitu angkuh mempersoalkan kewibawaan UMNO dalam menyelesaikan kemelut dalaman yang menimpa UMNO kini mereka lebih busuk lagi bila tidak dapat menyelesaikan isu sendiri dengan menyalahkan pehak lain pula.Pada Ee perjuangan Hasan merupakan Jihad menentang golongan sekular dalam PAS yang cuba memesongkan penganutnya secara sedar atau tidaknya.Mahfuz Omar tidak perlu tersinggung dengan segala sindiran pedas Hasan Ali.Mahfuz dan penganut lainnya harus menerima hakikat bahawa PAS sudah semakin hilang sokongan kerana terjerat oleh permainan politik kotor Anwar Al Juburi.

Pada Ee sepatutnya Hasan dan Nasharuddin layak diangkat sebagai wira PAS kerana berusaha menyelamatkan PAS dari kehancuran hasil dari Kepetualangan Nik Ajis dan Hadi Awang apabila menukar dasar pejuangan parti demi mengejar impian mereka dalam melakar sejarah politik tanah air.Seperti yang dikatakan oleh Hasan Ali "Macam mana nak memperjuangkan Islam kalau bangsa Melayu itu sendiri tidak kuat?..Bukankah di negara ini Melayu itu Islam?..Bukan semua Islam itu PAS.Apa pun PAS sepatutnya malu.." Dari kata2 pemimpin PAS seperti Hasan Ali itu Ee rasakan UMNO berada pada landasan yang begitu tepat apabila berperinsip dalam perjuangan mereka demi Agama dan Bangsa Melayu...Bersatulah! demi Perpaduan Ummah agar kepentingan,maruah Agama dan Bangsa dapat dipertahankan dari dajjal2 pengkianat negara.Bersatulah! di bawah 1 Malaysia yang menjamin kemakmuran,keharmonian,kesejahteraan rakyat danekonomi demi mengejar negara maju dan sejahtera dalam wawasan 2020 yang akan menjelma tidak berapa tahun lagi.Bersatulah!..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, 15 December 2011

Nak naik Kebulan guna Satu rocket dengan Tiga Nakhoda bawa Pengikut Berlainan Pendapat yang jadinya Mata Lebam Bertumbuk..

by Ee Si Kucing on Thursday, 15 December 2011 at 20:02

Ee ingatkan bahawa orang2 Melayu supaya tidak terpedaya dengan helah DAP yang didakwa bercadang meletakkan calon-calonnya di kalangan orang Melayu pada pilihan raya umum akan datang.Mereka pemimpin DAP begitu licik dalam memperkudakan orang Melayu yang tidak sedar diri bahawa mereka itu Melayu dan mereka tidak sedar bahawa mereka hanya diperlukan semata untuk memecahkan undi agar undi Melayu agar memehak kepada DAP dan seterusnya mendapatkan kuasa mutlak.Pada Ee tindakan DAP itu hanya untuk mengabui orang Melayu kerana hakikat sebenarnya ia adalah sebuah parti cauvinis yang tidak pernah memperjuangkan nasib orang Melayu.Pada Ee inilah parti (DAP) yang paling cauvinis.Pemimpin DAP berkata dia berjuang untuk Malaysian Malaysia tetapi sejarah perjuangan DAP dari dulu hingga sekarang Ee tahu terlalu cauvinistik"..Hanya melayu HamPAS yang tidak pernah bersyukur dan memahami hakikat yang tersurat mahupun tersirat di sebalik Agenda DAP yang mahu meletakan calun Melayu pada PRU 13 kelak.

Nasihat Ee kepada orang Melayu hati-hati, jangan cepat teruja dan terpedaya dengan kosmetik politik pemimpin DAP khususnya Lim Guan Eng yang mengangkat dirinya sendiri seperti Khalifah Umar Abdul Aziz.Islam itu lebih tinggi dari segala-galanya. Golongan seperti pemimpin DAP ini akan mencuri apa jua kesempatan untuk menagih sokongan kerana dia tahu dulu orang Melayu menolak mereka"..kini mereka merasa semakin diterima apabila PAS menyokong segala tipu muslihat dan putar belit semata memancing undi Melayu...Yang bodohnya Melayu Islam itu sendiri Agama mereka djadikan tunggangan untuk kepentingan parti yang menjadi musuh Islam itu sendiri..

Pada Ee Lim Guan Eng tidak ubah seperti sesumpah yang sentiasa berubah warna mengikut keadaan dia boleh pakai gelaran Khalifah Umar Aziz untuk orang Melayu terutama kepada penyokong PAS dan gelaran Father Joseph untuk sokongan bukan Islam.

Ee harap rakyat negara ini jangan sampai lupa akan sejarah tragedi 13 Mei 1969 kerana jika dulu boleh berlaku, tidak mustahil sejarah itu boleh berulang kembali.Ee fikir kalau kita lupa sejarah kita, kita akan ulangi sejarah itu kembali.Pada Ee begitulah bila sesorang itu lupa akan sejarah seperti apa yang berlaku pada Mat Sabu memperkecilkan pengorbanan pejuang kemerdekaan dengan mengangkat Komunis sebagai Wira negara.Pada Ee kenyataan ini akan membongkar kembali "Luka Lama" yang telah bertaup rapat dan tidak mustahil akan menjadi pergaduhan jika tidak diadili dengan penuh bijaksana.

Pada Ee pembangkang telah gagal menanamkan sikap patriotik dan nasionalisme dalam diri masing-masing sehingga sanggup memburuk-burukkan Negara dan menjaja keselamatan dalam negeri sesuka hati.Pada Ee sepatutnya pembangkang mempunyai pemikiran yang matang dan bijak menggunakan pentas politik tanpa perlu menunjukkan kebodohan mereka atas alasan semata-mata menarik perhatian rakyat dengan memburuk-burukan pemerintah.Pada Ee

pakatan pembangkang akan melakukan pelbagai taktik dalam cubaan mereka untuk merosakkan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan termasuklah melemparkan pelbagai fitnah asalkan mereka dapat mempengaruhi rakyat.

Ee masih ingat bagaimana Anwar pernah mempropagandakan Malaysia sebagai sebuah negara yang negatif dan tidak selamat dan pernah mengeji pakaian batik Malaysia sedangkan ia adalah produk tempatan yang tidak sewajarnya dipolitikkan dan ini sangat memalukan.Begitu juga sebelumnya anak perempuan Anwar Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izza juga pernah memberikan kenyataan palsu ketika temubual dengan akhbar Kompas di Indonesia, kononnya kapal selam negara, KD Tunku Abdul Rahman, masih tidak boleh menyelam selain mendakwa ia sebagai aset usang dan terpakai.Pada Ee inilah pembangkang sanggup memburukkan negara sendiri dan melemparkan fitnah semata-mata untuk kepentingan politik untuk mendapatkan kuasa.Pada Ee sikap hipokrit pemimpin-pemimpin pembangkang ini jelas akan menjejaskan prestasi dan pandangan mata asing terhadap Malaysia.

Pada Ee apabila pehak pembangkang berkata bahawa mereka sepakat dalam menyelesaikan sesuatu isu,itu merupakan pembohongan besar.Jika mereka sepakat tetapi kenapa sampai ke hari ini bermula daripada tarikh mereka bersama atas dasar pakatan ketika mahu berdepan Barisan Nasional (BN) pada PRU ke-12 lalu dan sehingga sekarang masih belum membuat pendaftaran pertubuhan sedangkan PRU 13 akan berlangsung bila-bila masa saja.Pada Ee inilah bukti bahawa mereka hanya bergabung atas kepentingan masing-masing tanpa ada sebarang matlamat sebagaimana BN yang di dalamnya mengandungi kepelbagaian dalam satu kesatuan tetapi tetap sepakat dalam satu bendera dan satu simbol.

Pada Ee jika benar mereka mahu bersatu atas satu pakatan maka tentunya mereka sudah membuat pendaftaran di bawah Akta Pertubuhan sebagaimana BN apatah lagi memang sejak dari awal pakatan pembangkang ini seringkali mahu meniru apa yang dilakukan oleh BN.Pada Ee mereka ini akan mementingkan diri masing-masing dan apa yang mereka lakukan bukannya untuk rakyat keseluruhan sebaliknya atas agenda sendiri sebagaimana penubuhan parti mereka iaitu atas dasar kekecewaan, jadi bagaimana ia boleh dilaksanakan dengan adil sekiranya dilakukan atas landasan kecewa dan kuasa.Pada Ee inilah "Pembohongan Paling Besar dalam Sejarah Pembangkang kepada rakyat apabila telah gagal dalam kesepakatan penubuhan parti2 gabungan dengan mengunakan satu simbol dan mereka masih lagi bergelar "Pakatan Haram"..

Pada Ee ini berbeza dengan Barisan Nasional (BN) yang ada 13 parti tapi takde masalah untuk duduk berbincang. Contoh masa konvensyen BN yang baru lalu, kesemua parti luah pendapat mereka dan pada akhirnya Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak buat kesimpulan berdasarkan satu ideologi, satu matlamat, satu prinsip, satu visi..tiada masalah..Pada Ee BN sentiasa senyum iklas dan saling berpimpin tangan sesama pemimpin dan penyokong tidak seperti pembangkang yang baru 3 parti tapi "Kosong" macam bendera PAS..Nak naik kebulan guna satu rocket dengan tiga nakhoda nak bawa pengikut berlainan pendapat yang jadinya mata lebam bertumbuk macama simbul mata bendera PKR.Pada Ee Pakatan mereka hanya wayang.Ideologi ketiga-tiga parti berbeza antara satu sama lain.Jadi kita tak hairan kalau masing-masing cuba tutup perbezaan tersebut, takut rakyat tahu.Pada Ee jika inilah pemimpin yang hendak kita pilih sebagai pemimpin negara "Kirim Salam Sajalah"..

Lebih baik pilih BN yang telah kita tahu akan jasa dan pengorbanan mereka terhadap memakmurkan rakyat dengan membawa perubahan demi perubahan semuanya untuk kesejahteraan rakyat..Fikirlah untuk Jenerasi akan datang.. Bersatulah dibawah 1 Malaysia...

Tuesday, 13 December 2011

BeluM UMUM CALON DAH ADA KHABAR TERSEBAR YB DIGUGURKAN NAMA?! BANGANGNYA

Semalam saya jalan-jalanlah masuk kawasan parlimen kuala penyu. Saja bertemu kerabat yang tinggal di sana. Pendekkan ceritalah,

Satu pakcik tu bertanyalah pada nana, sudah adakah nama penyenaraian siapa calon di kawasan tersebut. Nana ni, manalah tahu apa-apa. Bukan berkaitpun hal-hal sebegini. Dia kata YB DSP MP dengar-dengar mahu digugurkan namanya. Ish? Yakah? Nana tanya lagi, macam mana boleh tahu?

Pakcik tu kata sudah disebar-sebarkan cerita tu mengatakan Yb dSP Mp antara YB yang digugurkan. Selepas itu pakcik tu mengatakan, kalau YB Mp tu digugurkan, alamat ndak menanglah calon baru tu sebab pengaruh YB Mp tu memang besar. Diapun baik dan ambil peduli masyarakat dalam kawasannya.

Nana jelaskanlah. Hal siapa calon, siapa YB yang digugurkan ni, tiadapun diumumkan. Jadi cerita ni setakat khabar angin sahaja. Kebenaran dan fakta tiada. Demam PRU ja sudah makin membahang.

P/s: my bos kata, semakin dekat PRU, semakin ramai mulut dan strategik kurang cerdik akan tersebar.

Monday, 12 December 2011

SUARA BIAR MEMBINA

PM DS Najib ibaratkan golongan muda sebagai wira unggul yg mempunyai kuasa jadikan program transformasi satu realiti.
Mengakui suara golongan muda mantap, Najib berkata kerajaan terbuka kpd pandangan dan idea golongan belia dan juga kritikan mereka supaya setiap program transformasi yg dirancang berjaya.

"Tetapi suara golongan muda bukan hanya semata-mata sebagai kritikan tetapi perlu kemukakan idea utk penyelesaian.

"Mereka ini spt 'superhero' kpd negara kerana mempunyai kuasa utk berubah dan sekiranya semua wira unggul bekerjasama dgn kerajaan maka program transformasi lebih mudah jadi kenyataan," katanya.

PM berkata demikian ketika berucap pada perasmian penutupan sidang kemuncak belia "Membentuk Masa Depan Kita" yg dihadiri kira-kira 500 pelajar universiti awam dan swasta di KL malam tadi.

P/s: jadikan teguran ini sebagai nasihat seorang bapa kepada anaknya yang berkehendak biar matang bertindak dengan akal waras. Bukan bertindak kerana emosi meledak
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sunday, 11 December 2011

KELUAR PULA FATWA BR1M HARAM OLEH PAS!!!!!!

Seorang teman Ee baru balik dari ceramah PAS,menurut beliau Ustaz2 PAS kempen agar penyokong mereka jangan ambil duit pemberian Kerajaan BN Rm 500 dikatakan haram dan dari sumber yang tidak diketahui halal atau haramnya..Ee kata baguslah kalau gitu..sebab duit yang tidak diambil tu boleh disimpan dan gunakan untuk buat perkara yang lebih baik utk kemudahan rakyat..Hehehe.."Yang Ee hairankan pemimpin mereka kata duit tu haram tapi pemimpin mereka yang berkerja dengan kerajaan.. dapat gaji kerja kerajaan, Wakil Rakyat,Ahli Parlimen dan Nik Ajis sendiri jadi MB Kelantan tu sapa yang bayar gaji mereka?..Tu semua duit dari mana?..Dari Langit ke???..Hehehe..kalau ustaz2 PAS dapat gaji dari Kerajaan BN semuanya halal..Jangan jadi bodoh dan diperbodohkan oleh mereka yang "Berotak Al Dajjal"..Pada mereka semuanya haram..yang mereka Cekik selama ini bagi makan anak bini dapat gaji dari kerajaan BN tu haramlah Ye?..Mereka ambil gaji dan buat kekayaan besarkan perut anak bini sanak saudara semuanya halal pada orang lain semuanya haram..Pada Ee mereka Pemimpin2 PAS penuh dengan Kemunafikan dan Dajjal Dunia..Otak semuanya penuh dengan putar belit dan hanya tahu nak pecah belahkan bangsa sendiri je..Renung2kanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Saturday, 10 December 2011

KERAJAAN UMNO TELUS

InsyaAllah kerajaan UMNO Telus dalam Mengagihkan Hasil Kekayaan Negara kepada rakyat yang selama ini dikumpulkan kepada mereka yang memerlukan..

Beberapa orang sahabat dari Parti Pembangkang bertanya pada Ee .."Rasanya wang Rm 500.00 yang kerajaan UMNO nak bagi tu.. kita orang pembangkang ni boleh dapat ke?..aku tengok yang tukang tulis borang tu semuanya orang kerajaan(UMNO) je..malu lak nak pi mohonnya.." Hehehe..Ee jawab "Pergilah mohon jangan malu dan segan.. tapi kalau ada rasa malu elok juga sebab selama ini pembangkang kata bahawa pemberian dari UMNO tu dari sumber yang haram jadi kalau rasa was2 tak payahlah ambil.. begitu juga mereka yang berkerja dengan kerajaan dan menerima gaji dari kerajaan kalau rasa was2 dari mana sumbernya Ee nasihatkan jangan ambil gaji tu sedekahkan saja.." Ee terangkan juga bahawa kerajaan(UMNO) bagi wang tu kepada semua yang berpendapatan bawah Rm 3,000.00 kebawah tanpa mengira mereka berlainan fahamnan politik,bangsa dan agama..tidaklah macam PR yang memerintah beberapa buah negeri baru bagi baucer membeli belah Rm 100 je pada warga2 tua dah pilih bulu..Ee nasihatkan kepada Pehak pembangkang terutama HamPAS2 kalau tak tahu malu isi sajalah borang tu..InsyaAllah kerajaan UMNO telus dalam mengagihkan hasil kekayaan negara kepada rakyat yang selama ini dikumpulkan kepada mereka yang memerlukan..Hehehe..cuba2lah kira agak2nya berapa billionlah yang kerajaan terpaksa agihkan kepada rakyat..begitu juga dalam membeli minyak terutama petrol harga asalnya Rm 3.16 kerajaan begitu bermurah hati bagi subsidi pengguna hanya bayar Rm 1.90 dan banyak lagi kerajaan bagi subsidi..agak2nyalah dalam sehari berada juta yang kerajaan terpaksa mengeluarkannya semua itu untuk faedah rakyat itu sendiri..Fikirkanlah kalau kerajaan UMNO tidak bijak dalam mentadbir negara dan tidak bijak menjaga ekonomi bagaimana nak bagi tu semua..Kita harus bersyukur kerana dikurniakan kerajaan yang begitu perihatin kepada rakyat dan bijak dalam mentadbir negara...Cuba2lah jadi rakyat yang tahu berterima kasih janganlah asyik nak bangkang je..Renung2kanlah..

Thursday, 8 December 2011

Tidak Mustahil Mimbar Masjid akan Terjajah oleh Penganut Agama lain Suatu Hari Kelak..Jika Melayu Islam tidak Sedar

by Ee Si Kucing on Friday, 9 December 2011 at 01:39

Ee ingin menasihatkan agar anak2 muda yang ingin berjinak dalam dunia politik agar jangan mudah percaya dengan segala janji manis dajjal2 politik yang terlalu mengidamkan kuasa.Ingatlah Allah memberi kita akal fikiran yang sempurna untuk memikirkan yang mana betul dan yang mana tidaknya.Bila membuat sesuatu keputusan yang melibatkan masalah Agama,Bangsa dan Negara hendaklah kita selami sebaiknya,jangan mudah kita terpedaya dan akhirnya "Berputih Mata". Fikirlah setelah begitu lama kita mengecapi kemakmuran,hidup dalam suasana aman berbilang kaum tanpa rasa takut dan bebas kesana kemari mencari rezeki mahupun beribadat kenapa pula kita nak korbankan itu semua di sebabkan termakan gula2 yang diberikan oleh dajjal2 yang sentiasa mengidamkan kuasa.Pada Ee sebelum membuat sesuatu keputusan itu adalah sebaiknya berfikirlah dengan tenang dan fikirkan juga segala pengorbanan Pejuang2 Negara yang sanggup bermandi darah,keringat,airmata,harta malah nyawa semuanya itu dilakukan demi Agama,bangsa,Anak Cucu Cicit dan Negara.Pada Ee kini tiba pula masanya kita membalas segala pengorbanan mereka dengan menyokong segala usaha kerajaan demi kepantingan jenerasi akan datang pula.Janganlah kita turutkan saja segala bisikan dajjal2 yang mencuba mengadu domba dalam kegilaan mereka untuk berkuasa dengan menjadikan Agama Islam sebagai alat untuk meraih sokongan.Mereka pembangkang terutama PAS yang begitu inginkan kuasa sanggup menjanjikan 'Bulan,Bintang, Gunung,Matahari bahkan Surga yang diluar kekuasaan manusia namun segalanya "Kosong" macam bendera mereka.Mereka hanya "Pandai Menanam Tebu" tetapi tidak pernah dijaga,disiram hanya dibiarkan saja menyerah kepada takdir akhirnya tebu yang ditanam rebah kebumi tidak berhasil..

Ee ingitkan rakyat mahupun anak2 muda Melayu Islam berfikir secara matang dalam Sejarah Politik Malaysia belum ada lagi mana2 kaum selain orang Melayu Islam yang mengunakan Agama sebagai sendiwara untuk berpolitik.Pada Ee hanya HamPAS saja yang sanggup melakukannya semata gila untuk berkuasa.Mereka kaum Cina,India dan lainnya yang bukan Islam begitu memelihara agama mereka tanpa mahu mencampur adukan dengan politik, itu semua dilakukan agar Agama anutan mereka tidak dicemarkan dan dipandang tinggi.Pada Ee pemikiran kaum2 lain di negara ini begitu baik dengan tidak mencampuri agama dalam urusan politik.Namun yang Ee hairankan dimanakah letaknya akal pemikiran sihat orang Melayu Islam yang suka mempolitikan Agama dan sanggup melihat Agama Islam itu digunakan demi kelangsungan politik sempit yang tidak berpenghujung itu.

Persoalan demi persoalan berlegar dalam pemikiran Ee kenapa?..Mengapa?..Mereka yang dikatakan cerdik pandai dan pemikir Islam rela Agama mereka dijadikan keldai tunggangan penganut lain sedangkan Agama mereka sendiri disimpan sebaik mungkin..Mengapa bangsa lain seperti kaum Cina mahu pun India tidak mengunakan agama mereka untuk tujuan berceramah poitik sebaliknya dengan "Muka Tayar Buruk" mereka mengunakan petikan Hadis mahupun petikan Al Quran untuk memburukan bangsa Melayu penganut Islam itu sendiri.Alangkah sedihnya Agama dan bangsa dipersenda di hadapan mereka yang dikatakan cerdik Islam.Dimana akal yang dianugerahkan oleh Allah untuk menjaga maruah AgamaNya???..Tuli ke telinga mereka???..Butakah mata mereka???..atau Tertutupkah hati mereka???..Apa guna solat 5 waktu dan segala amal ibadat yang dijaga selama ini..tapi maruah Agama dan Bangsa diinjak oleh bangsa lain kita hanya mampu menepuk tangan dan mengiakan saja..Malulah pada Allah yang telah menganugerahkan kita akal melebihi segala makluknya..

Persoalan ini juga sering bermain di kotak pemikiran Ee,bagaimana pula perasaan mereka jika Bangsa Melayu (Islam) pula menjadikan agama mereka tunggangan dalam berpolitik dan mengutuk bangsa mahupun agama mereka..Apakah mereka akan menerimanya seperti HamPAS2 Melayu Islam lainnya???..Jika Melayu Islam tidak sedar.."Percayalah tidak mustahil suatu hari nanti mereka penganut Agama lain akan mengunakan Mimbar Masjid sebagai tempat untuk mereka berceramah dan menghentam Bangsa mahupun Agama Islam itu sendiri"..sedarlah jangan ikutkan sangat segala bisikan dajjal2 berjubah,berserban,berketayap,bertasbih dan berdahi hitam yang hanya memikirkan hanya untuk berkuasa sehingga sanggup menjual Agama kerana desakan iblis yang bersarang di hati dengan"Memporak Perandakan Perpaduan Ummah".

Pada Ee petanda kehancuran sesuatu Agama mahupun bangsa itu adalah apabila bangsa itu sendiri memusnahkanya sendiri.. tanpa mereka sedar mahupun sedar tapi kerana mengikut segala kemahuan nafsu hasutan Iblis maka tutup mata,telinga dan hati asalkan mendapat kepuasan kerana kecewa,dengki dan kianat...Inilah "Petualang Agama,Bangsa dan Negara"..Marilah kita sama2 berganding bahu bersatu dalam mempertahankan Agama,Bangsa dan Negara dalam 1 Malaysia dengan menolak segala hasutan dan fitnah dajjal2 pembangkang.Sedarlah!..Kembalilah Kepangkal Jalan sebelum terlambat...Renung2kanlah..

Tuesday, 29 November 2011

pemimpin PAS "Bancuh Racun.. bukannya Kopi.." kepada umat Islam negara ini semata kerakusan untuk berkuasa..

by Ee Si Kucing on Wednesday, 30 November 2011 at 01:00

Ee gelihati melihat tingkah laku pehak pembangkang yang begitu beria-ria memerah otak membuat dosa-dosa kering apabila Rosmah (Isteri PM) dijadikan bahan cerita oleh para penglipurlara pembangkang di ceramah-ceramah mereka. Blog dan laman web pro-pembangkang menjadi penulis skrip asal bagi cerita-cerita Rosmah sebelum ditokok-tambah oleh para penceramah dan disebarkan ke akar umbi. Namun, jika cerita tersebut didapati tidak benar, pembangkang akan berpura-pura tidak tahu dan langsung tidak mahu mendengar penjelasan dari pihak Rosmah sendiri.Apabila Syaitan di jadikan sahabat alamat segala bisikannya menjadi pedoman.Syaitan besar yang tertenggek di pundak pemimpin2 PAS hanya memberikan racun berbisa pada rakyat negara ini yang teraba-raba mencari akhirat.Apa yang diterima oleh pencari2 akhirat hanya santapan racun yang menjadikan hati mereka hitam berkarat dan dimata mahupun hati mereka penuh kebencian dan dendam yang membara..itulah kehendak syaitan Iblis yang bersumpah untuk menyesatkan manusia seperti yang terdapat dalam Al Quran.

Ee ingin terangkan bahawa inilah kebodohan pehak pembangkang ketandusan idea, contohnya, isu cincin RM74 juta yang dikatakan milik Rosmah padahal ianya dibawa masuk untuk tujuan pameran oleh syarikat Jacob & Co juga masih lagi berkumandang walaupun syarikat berkenaan telah membuat penjelasan dan media Indonesia yang terikut-ikut jejak pembangkang telah memohon maaf secara rasmi.Begitu juga baru-baru ini, setelah cerita kononnya anak perempuan Rosmah membelanjakan RM193,944 di David Jones di Perth terkantoi kerana anaknya sebenarnya langsung tidak turut serta dalam kunjungan ke sana, timbul pula cerita Rosmah beli mutiara berharga RM387,888.Inilah kedangkalan pemimpin pembangkang dalam menjalankan misi memfitnah dengan menggunakan para penyokongnya yang kadang kala bodoh2 alang mengikut apa saja kata pemimpin tanpa usul periksa dan mempastikan ketulinan sesuatu khabar angin.Bila sesuatu perkara itu tidak benar dan ternyata fitnah sia-sia saja segala ibadat selama ini..yang dapat hanya dosa2 kering yang tidak terampun jika empunya diri tidak mengampunkanya sehingga keliang kubur.Dosa memfitnah itu lebih buruk dari dosa membunuh.Islam mengajar kita agar saling menyayangi antara satu sama yang lain dan mendoakan perkara yang baik2 hatta kepada musuh sekalipun namun Nik Ajis mengajar sebaliknya dengan mendoakan agar umat sesama Islam ditimpakan bala.Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.Sebaliknya pehak pembangsang yang semakin parah diturun bala oleh Allah SWT.. Dari satu masalah kesatu masalah Allah bukakan hijabNya kepada hamba2Nya agar sedar betapa Pekongnya akal2 parasif yang membawa kemusnahan kepada Agama dan Bangsa di Persingkapkan Hijabnya.. Insaflah..

Ee tidak merasa hairan dengan segala fitnah pehak pembangkang.. begitu juga apa nak dihairankan dengan fitnah mengenai pembelian, pemborosan dan sebagainya jika dibandingkan dengan fitnah membunuh waimah hadir ketika pembunuhan berlaku dalam kes pembunuhan Altantuya. Langsung pembangkang tidak merasa kesal jauh sekali malu apabila penulis skrip asal fitnah tersebut iaitu pemfitnah tersohor pembangkang, Raja Petra Kamaruddin sendiri mengaku telah mereka-reka sahaja cerita itu berdasarkan dengar cakap. Sedangkan pada ketika yang sama, Rosmah sedang menghadiri Majlis Berbuka Puasa dengan anak-anak yatim.Pada Ee jika Allah nak beri petunjuk bila2 saja..InsyaAllah jika sesiapa yang terinaya akan mendapat kebenarannya.Allah Maha Adil lagi Maha Bijaksana.Ee dapat rasakan bahawa para blogger pembangkang sebenarnya mempunyai sakit mental kerana suka sangat membuat fitnah dan membuat cerita2 sensasi tapi semuanya auta.Pada Ee sebenarnya pemimpin PAS "Bancuh Racun.. bukannya Kopi.." kepada umat Islam negara ini semata kerakusan untuk berkuasa segala-gala yang haram dihalalkan asalkan dapat undi..

Ee ingin nyatakan bahawa semua rakyat negara ini tahu dan faham bahawa UMNO adalah sebuah parti islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label islam dalam membela dan merancang pembangunan umat islam dan negara ini. UMNO sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan FELDA,DEB serta memberi bimbingan dan bantuan kepada anak bangsa untuk menaik taraf kehidupan yang lebih baik.Begitu juga baru2 ini PM melaksanakan sekolah percuma mulai tahun 2012.Hanya HamPAS2 saja yang suka membelitkan fakta rakyat dihasut dengan pelbagai cara,Islam dijadikan kuda semata untuk memancing undi.Dalam islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan UMNO sejak 53 tahun yang lalu berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat islam dengan membuka tanah rancangan FELDA dan pelbagai program membenteras kemiskinan dan adakah ini bukan tuntutan islam?.Begitu juga kerajaan mengujudkan pelbagai bidang kerja dengan membawa masuk pelabur itu semua dilakukan agar rakyat negara ini mendapat keuntungan dengan kemasukan pelabur..Tapi sebaliknya PAS sentiasa undur kebelakang dengan menyebarkan pelbagai fitnah dan Propaganda..Apa yang PAS tahu hanya mengumpat dan memfitnah sehingga Allah Tuhannya pun dikatakan mencarut dan samsing..Inikah ajaran Islam yang hendak diketengahkan oleh HamPAS2 kepada jenerasi akan datang?..alamat penuhlah Islam,bangsa dan negara..

Pada Ee Kerajaan Barisan Nasional ( BN ), pimpinan UMNO membangunkan negara ini bagi melahirkan umat islam yang dihormati dan bermaruah dengan pembangunan negara, teknologi dan ketenteraan yang termaju dan kini negara telah mendapat pengistirafan merupakan salah satu negara Islam terbaik dunia.Terlalu banyak sumbangan UMNO dalam memertabatkan Islam di pentas dunia sejak mula merdeka sehingga kini.UMNO dalam menaikan martabat Islam dan Bangsa dengan begitu berhemah mendidik masyarakat dengan pelbagai program berunsur keIslaman samada secara langsung atau tidaknya.Namun segala usaha UMNO ini hanya menjadi bahan cemuhan pembangkang terutama PAS yang sentiasa dengki dengan UMNO sejak dari sebelum merdeka kerana mereka begitu inginkan sangat kuasa maka mereka menganggap bahawa mereka saja yang Islam UMNO bukan Islam sebab berkerjasama dengan MCA dan MIC.Kenapa pula hubungan mereka dengan DAP dihalalkan sedangkan hubungan UMNO dengan MCA dan MIC mereka katakan haram?..Inilah kelebihan PAS dalam memutar belitkan fakta dengan mengunakan akal licik memperkudakan Islam..mereka sanggup memutar belitkan segala-galanya asalkan dapat keuntungan.

Pada Ee rakyat, khususnya masyarakat Melayu seharusnya sudah sedar bagaimana selama ini PAS hanya menggunakan perkataan Islam itu untuk kepentingan politik pemimpin-pemimpin PAS semata-mata, sedangkan PAS sudah jauh lari daripada landasan untuk menegakkan Islam apabila sudah memegang kuasa dan jawatan.Lihat sahajalah bagaimana kepimpinan PAS memperkotak-katikan agama Islam semata-mata untuk mendapatkan sokongan rakyat, kerajaan pimpinan PAS sanggup berbuat apa sahaja.Kalau dulu, suara perempuan dikatakan aurat sehingga kaum wanita tidak boleh menyertai Tilawah Al Quran, tapi la ni,Wanita kini boleh berceramah,menjadi calun dan bergaul dengan lelaki yang bukan muhrim seperti yang terjadi dalam Bersih 2.0 dan konsert kumpulan Wali Band di Kota Baharu yang lepas. Kalau dulu konsert-konsert hiburan seperti itu amat dilarang oleh tok guru Nik Ajis, HARAM konon,katanya menggalakkan maksiat kerana berlaku percampuran antara lelaki dan perempuan.Begitu juga Ahli Parlimen wanita DAP pun boleh beri tazkirah dalam Masjid, boleh anjur senamrobik, terkinja-kinja dengan berpakaian sendat diperkarangan Masjid.Pada Ee inilah dasar perjuangan menegakkan Islam kepimpinan PAS sekarang, hukum hakam agama, fatwa yang dikeluarkan hanya mengikut selera tok guru untuk mendapat keuntungan politik sahaja, kalau tidak, masakan rasuah boleh ditaklikkan sebagai hadiah !..Sedarlah wahai rakyat sekelian..PAS itu hanya sebuah parti politik..

Ee ingin menegaskan bahawa menjalankan dakwah dalam Islam sangat dituntut dan adalah menjadi kewajiban kepada umat Islam untuk melakukan dengan pelbagai cara dan kaedah.Namun Islam menggalakan dengan cara yang berhemah dan penuh kesederhanaan. Bagaimana orang lain nak ikut dan mencontohi penganut-penganut Islam jika mereka sendiri tidak menghormati apa yang didakwahkannya.Mereka HamPAS berkata bahawa Islam melarang penganutnya bercakap kasar,memaki,menghamun,memfitnah, mengherdik,mencarut dan mencaci tetapi lihat saja cara HamPAS penuh dengan apa yang mereka dakwahkan..Hampir setiap ceramahnya para pemimpin mereka mengeluarkan kata-kata kesat dan ini tentunya amat menakutkan kepada mereka yang ingin menghampiri dan mencari kebenaran..Lihatlah saja jika mereka berkumpul ketika PRK mahupun PRU menjerit-jerit,terpekik terlolong dengan memakai sarban dan berjubah bertindak liar seolah beruk Mat Nyai tidak dapat mengawan..begitu juga mereka sanggup mengaibkan Islam dengan berjubah, berserban dan bertasbih berbaring di tengah2 jalan menghalang lalu lintas,mengunakan kanak2 sebagai benteng dan sebagainya..Islam tidak mengajar ini semua.. hanya pemimpin-pemimpin PAS yang mengajarnya kepada penyokong2 bendul alis bangangnya..Ee ingin mengulanginya lagi bahawa Pemimpin2 PAS "Bancuh Racun..bukan kopi.." kepada umat Islam negara ini dalam mencapai matlamat mereka..Mereka sanggup membunuh kesucian Islam dan jiwa bangsanya dengan menjadikan Islam modal politik semata kerana kerakusan untuk berkuasa.."PAS penuh Kemunafikan.." Renung-renungkanlah..

Monday, 28 November 2011

Tok-Tok Guru PAS Mandi Junub dulu baru Berjunub..Segalanya penuh Tipu Muslihat penuh Kemunafikan

Cerita ee si kucing lagi :

Bila sebut saja pasal Hudud semua penyokong Bendul alias Baghal HamPAS dibenak mereka menyalahkan UMNO kononnya menolak Hudud.Ee rasa hampir separuh penyokong PAS sudah di penuhi uban di kepala akibat terperap berkapang dibawah serban sebesar tempayan menunggu sekian lama Hudud dipusingkan setiap kali menjelang pilihanraya tapi melaksanakannya jauh sekali.Pada mereka inilah senjata ampuh menghentam UMNO terutama dengan menyalahkan mantan Perdana Menteri Tun Mahathir.Seorang sahabat bekas orang kuat PAS berkata kepada Ee "kalau nak kirakan PAS ni mainkan isu Hudud sejakdari Bulu Bawah belum lagi tumbuh.. lah ni.. dah berkeriting meremang menjela dan dah ada uban pun tapi tak jugak dibuatnya..dok asyik nyalahkan orang lain..teman rasalah depa ni kalau kat Indonesia dah lama kena kerat 18 belas macam Mona Pendi..".Ee tersenyum saja..angkat bahu..nak komen..tak komen.. semuanya serba salah..Lah ni mereka "Tok Dalang Wayang Kulit PAS pusing ligat lagi macam Gasing Uri..teman rasalah kalau langit dan bumi ni boleh bercakaplah pasti depa kata Bosan!..Bosan!..Bosan!..Ee tak berani nak komen sebab kawan Ee tu mula naik angin..hehehe..

Ee tersenyum bila teringat kata-kata Samsing DAP Karpal Singh yang berkerusi roda (Sebab sekarang OKU.. lepas kena lempang dik seorang Pahlawan Melayu kerana biadap terhadap Sultan Selangor satu masa dulu) nama pahlawan tu rasanya tidak perlu disebut sebab telah menjadi aruah (Al Fatihah).Karpal sekali lagi menegaskan penolakan penubuhan Negara Islam dan Hudud.Karpal Singh berkata beliau yakin pemimpin PAS yang progresif dan liberal bersedia mewujudkan negara sekular demi pembentukan kerajaan Pakatan di peringkat persekutuan.Dulu Nik Ajis kata PAS telah dapat mentarbiyah DAP untuk kenal Islam.."Cakap Kosong.." sebijik macama Bulatan Kosong di bendera PAS.Nak harapkan Anwar Al Juburi membantu PAS sokong Hudud alamat terbalik dunia..Hehehe..takut kena rejam tak pun kena sula bila Hudud dilaksanakan kelak..Depan orang Melayu bukan main lagi Nuar cakap berapi-api macam naga Cina..Bila depan Puak Cina..Anwar mendendangkan "Hujan oh hujan Si Katak Lompat" di hadapan masyarakat Cina bahawa sebenarnya Hukum Hudud langsung tidak ada dalam dasar parti pun. Malah selama ini Pakatan Rakyat tidak pernah membincangkan hal hukum hudud pun seperti yang dicanangkan oleh pemimpin hipokrit PAS. Pakatan Rakyat tidak ada hati pun dengan Hukum Hudud.Ternyata kini rakyat Malaysia terutamanya umat Islam ditipu hidup-hidup oleh pengkhianat agama yang bertopengkan serban sebesar tempayan demi mempertahankan undi orang Melayu kepada parti DAP...Mual rasa nak muntah..hehehe...

Pada Ee tidak nampak kerjasama yang utuh dalam pembangkang berkenaan dengan pelaksanaan hudud-yang pasti antara dalam Pakatan Rakyat mereka terus tidak menghalalkan perbuatan masing-masing. Secara moralnya, pelaksanaan hukum hudud yang dicanang oleh Pas terus ditentang oleh sekufunya.Jom tolak pembangkang dalam PRU 13 kelak demi kelangsungan politik Melayu..Mari kita semua bersatu dalam 1 Malaysia demi Agama,Bangsa dan Negara.


GEORGE TOWN: DAP tidak akan bersetuju dengan pelaksanaan hukum Hudud walaupun Parti Pembangkang mendapat majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 nanti, kata pengerusi parti Karpal Singh.

Katanya pelaksanaan Hudud akan menyebabkan rakyat hilang keyakinan dan sokongan terhadap pakatan pembangkang memandangkan bukan semua rakyat bersetuju dengan hukum berkenaan.

"DAP tidak akan bertolak ansur dengan sebarang pindaan dalam Perlembagaan untuk enakmen hukum Hudud termasuk apa yang diusulkan oleh PAS di persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan dan Terengganu pada 1993," katanya kepada pemberita di sini, Ahad.

Karpal, yang juga Anggota Parlimen Bukit Gelugor, berkata Perlembagaan Persekutuan merupakan undang-undang tertinggi dalam negara dan perlu selaras dan konsisten di semua negeri.

Beliau mengulas kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyatakan semalam bahawa hukum Hudud itu akan dilaksanakan di negara ini sekiranya pakatan pembangkang menang PRU ke-13 nanti.

Karpal berkata PAS perlu menerima pakai resolusi yang diluluskan, iaitu membentuk sebuah negara berkebajikan dan bukannya kembali ke cadangan asal untuk menjadikan negara sebagai sebuah negara Islam. -BERNAMA

Inilah politik PAS, politik matlamat menghalalkan cara. Yang penting bagi PAS bukan prinsip perjuangan tetapi cara yang boleh memberikan mereka keuntungan.Pada PAS apalah sangat Hudud dan Negara Islam kalau di bandingkan kenikmatan dalam mendapatkan dakapan rakan ranjangnya DAP.Pada Ee siapakah yang ingin PAS tipu?.. Golongan yang kurang berpelajaran?.. Golongan berpendidikan tinggi?.. Golongan bukan Islam?.. Allah swt?.. Atau diri sendiri?..Jika Pas memegang kuasa, adakah Pas akan membenarkan lebih banyak kegiatan keagamaan seperti membenarkan penjualan Injil Bahasa Malaysia dan pembinaan gereja-gereja dan rumah ibadat Kristian?..Pemimpin PAS mempertahankan Injil dalam Bahasa Malaysia dibenarkan selagi setiap sentiviti dihormati.Begitu juga di tempat Pas memerintah, tidak ada sebarang sekatan terhadap aktiviti keagamaan. Malah, kuil-kuil telah bertambah dengan banyak dan tanah perkuburan dan kemudahan-kemudahan telah dibina tanpa sebarang halangan.Pada Ee apa mahunya PAS???..Islam dan Bangsa sanggup mereka gadaikan kerana kemaruk sangat nak berkuas..

Ee sebenarnya risau tengok keadaan hari ini. Tak tahu mana yang betul dan mana yang salah. Tapi Ee lebih risau lagi melihat tok-tok guru PAS yang menjadi sumber rujukan para pengikut taksub alis bendul ini juga sudah turut terjebak mengotorkan tangan dalam kancah fitnah yang melata.Ee ingin ingatkan kepada semua rakyat Islam negara ini mana ada manusia yang bersuci terlebih dahulu sebelum buang air besar. Mana ada manusia yang mandi junub dulu baru berjunub.Mana boleh buat keputusan dulu, baru mohon petunjuk dari Allah. Ini perbuatan Songsang dan menipu Allah itulah yang dilakukan dik tok-tok guru PAS.Diterangkan di dalam beberapa hadis bahawa, pada akhir-akhir zaman akan lahir dajal, penipu dan pendusta yang memperdengarkan kepada kamu hadis-hadis yang kamu tidak pernah mendengarnya. Maka awasilah agar mereka jangan menyesatkan kamu dan melempari kamu ke dalam kancah fitnah dan kerosakan.Renung-renungkanlah.

Saturday, 26 November 2011

Politik biarlah Politik maruah Agama dan Bangsa Wajib diPertahankan sehingga Ketitisan Darah yang Terakhir

Citer ee si kucing lagi :

PAS sebagai parti yang kononnya berlandaskan Firman dan Hukum Allah s.w.t. dan sunnah Rasululllah S.A.W., amat jelas bahawa perjuangan PAS merupakan hanya untuk meraih sokongan politik, termasuk undi Bukan Islam dan Bukan Melayu. Kemampuan memperkukuhkan kuasa mejadikan cara menghalakan matlamat.

Bagi PAS, keghairahan "Membangun bersama Islam" hanyalah setakat slogan semata semata kerana parti politik ini nyata gagal melaksanakan apa apa kebaikan dan kemajuan bagi umat Islam dan proses meningkatkan syiar dan syariah Islam, walaupun sudah berkuasa dalam 2 negeri iaitu Kelantan sejak 20 tahun yang lepas dan Kedah pada PRU 12 yang lalu. Perkembangan ini wajar menjadi pertimbangan bagi semua umat Islam agar tidak lagi dipengaruhi emosi dan idealism berasaskan janji yang sebenarnya tidak praktikal untuk dilaksanakan dalam kepelbagaian dunia moden hari ini.Sedang Kelantan negeri yang telah mereka kuasai sekian lama tidak dapat ditakbir dengan baik dan kebajikan yang dijanjikan kepada rakyatnya hanya sekadar menanam tebu di tepi bibir saja.Sedangkan masalah Air Bersih keperluan harian rakyat pun tidak dapat dilaksanakan sejak sekian lamanya.Pada Ee orang2 PAs hanya tahu mencari kesalahan pemimpin UMNO saja sedangkan perkara yang kecil pun tidak dapat diselesaikan dengan sempurna.Mereka hanya tahu berceramah 24 jam sedangkan amanah yang diberi rakyat tidak dilaksanakan dengan jujur.

Dalam soal mengata bahawa pemimpin UMNO tidak bermoral dan pelbagai tuduhan tidak berasas, ini saja yang menjadi kelebihan pemimpin PAS.Sedangkan mereka sendiri terkapai-kapai mencari fatwa bagi menghalalkan apa yang pemimpin mereka buat untuk menutup aib sendiri depan "Penyokong Taksub Lurus Bendul" yang menjadi kebanggaan parti PAS.Jika sebelum ini mereka kata ADUN UMNO yang tak bermoral, masuk politik sebab nak kumpul harta, minum arak, kaki perempuan..Tetapi bila kena batang hidung sendiri, rupa-rupanya PAS tidak cukup ilmu dalam nak membimbing wakil rakyat sendiri kepada kehidupan telus, jujur dan berpolitik ikut cara Islam.

Pada Ee pendedahan oleh The Malaysian Insider yang mendedahkan ADUN Melor ada kemungkinan memiliki harta lebih RM3 Juta. Isteri kedua yang dinikahi dulu diceraikan kemudian membuat tuntutan mutaah terhadapnya. Rujuk bekas isteri DUN Melor tuntut RM3 Juta.Dalam pengakuan bekas isterinya yang berketurunan kemboja itu bagitau yang ADUN Melor ini memiliki banyak harta termasuk tanah, projek-projek di Gua Musang, simpanan wang tunai di bank, perniagaan di China dan sebagainya.. Hanya dokumen saja tak ditunjukkan.

Pada Ee tidak mengapalah, kalau ada puak PAS yang nak bela ADUN Melor ni terpulanglah. Cuma Ee harap kalau ADUN Melor ini menafikan sementara isteri mualafnya berkata benar, kita tahulah apa sifat-sifat pemimpin PAS sekarang. Bukankah orang-orang PAS selalu berkata benar terutama ketika buat takzirah politik menjelang pilihanraya..

KOTA BARU, 29 Sept — Bekas isteri kedua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Melor, Wan Ismail Wan Jusoh yakin wakil rakyat tersebut mempunyai harta berjumlah lebih RM3 juta.

Siti Aishah Chou Abdullah, 26, wanita berketurunan Cina Kemboja memberitahu Mahkamah Tinggi Syariah Kota Baru semalam bahawa keyakinannya itu berdasarkan apa yang pernah diceritakan oleh Wan Ismail sepanjang mereka hidup sebagai suami isteri.

"Defendan (Wan Ismail) memberitahu beliau memiliki banyak harta termasuk tanah, projek-projek di Gua Musang, simpanan wang tunai di bank, perniagaan di China dan sebagainya, namun dia tidak tunjukkan sebarang dokumen berkaitan kepada saya," katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

Dia menyatakan demikian pada perbicaraan kes tuntutan mutaah RM3 juta yang dikemukakan ke atas bekas suaminya itu. Perbicaraan dijalankan di hadapan Hakim Syarie, Abdullah Man.

Bagaimanapun ketika menjawab soalan peguam syarie defendan, Mohd. Raziman Yaakub, Siti Aishah mengaku dia tidak mempunyai dokumen untuk membuktikan dakwaan pemilikan harta termasuk simpanan saham amanah dalam Public Mutual Berhad.

"Saya tidak pernah ditunjukkan sebarang dokumen berkaitan tetapi saya percaya dengan ceritanya kerana memberitahu hal yang sama lebih daripada sekali.

"Defendan juga pernah memaklumkan kepada saya, kebanyakan harta yang dimilikinya bukan atas namanya kerana beliau seorang wakil rakyat," katanya.

Plaintif juga memaklumkan bekas suaminya itu tidak pernah menawarkan sebarang sagu hati selepas dia mengemukakan tuntutan mutaah.

Keterangan plaintif mengenai pemilikan harta oleh bekas suaminya bagaimanapun menimbulkan persoalan kepada Abdullah sehingga bertanyakan kesahihan dakwaan yang dibuatnya.

Peguam syarie mewakili Aishah, Mohd. Sabri Ismail memberi jaminan bahawa anak guamnya akan mengemukakan dokumen berkaitan pemilikan aset defendan pada perbicaraan akan datang.

Abdullah menetapkan perbicaraan bersambung pada 8 dan 9 Mac tahun hadapan.

Siti Aishah, 25, yang berketurunan Cina Kemboja dan Wan Ismail, 55, berkahwin pada 1 November 2004 dan disahkan bercerai pada 18 November 2008.

Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Wan Ahmad Firdaus, 5, dan Wan Nor Salwa, 4.

Berdasarkan tuntutan yang difailkan pada 4 Januari lalu, Siti Aishah dari Wakaf Mek Zainab di sini menuntut defendan membayar RM3 juta sebagai pampasan perceraian mereka mengikut peruntukan Enakmen Keluarga Islam Negeri Kelantan 2002.

Pada pilihan raya umum 2008, Wan Ismail mengalahkan penyandang kerusi DUN Melor, Azmi Ishak (BN) dengan majoriti 1,616

undi setelah beliau memperoleh 8,390 undi.

DUN Melor terletak bawah kerusi parlimen Ketereh yang mempunyai dua lagi kerusi DUN, Kadok dan Kok Lanas.

The Malaysian Insider.

Ee sebenarnya tidak faham mengapa PAS yang dikatakan memperjuangkan Islam sanggup menjadi Munafik dalam banyak hal.Apa yang mereka perjuangkan selama ini sebenarnya hanya Retorik semata.Mereka sanggup menghalalkan apa saja dan menolak mentah-mentah apa yang ada dalam Al Quran dan Hadis dengan membelitkannya dengan mengunakan Kain Serban yang dililit diatas kepala.Inilah kelebihan PAS yang tidak dapat dinafikan..mereka sanggup melakukan apa saja asalkan dapat untung.

Pada Ee PAS dilihat semakin melonggarkan ikatan mereka dengan Islam selepas membuang perjuangan asal untuk menubuhkan sebuah negara Islam.Isu Kerajaan Pas Kelantan bersedia untuk menambah lesen perniagaan dan premis minuman arak di negeri Kelantan membuktikan bahawa PAS sanggup mengikut telunjuk rakan sekongkolnya DAP.

Sehingga artikel ini ditulis, Majlis Perbandaran Kota Bharu – Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) telah mengeluarkan lebih 20 lesen premis menjual arak di sekitar bandar dan ini tidak termasuk yang diluluskan oleh 11 pihak berkuasa tempatan (PBT) di jajahan lain.Pada Ee selama lebih 20 tahun memerintah di mana semangat Membangun Bersama Islam,"Kosong Sekosong Bendera PAs, yang ada lebih ramai anak muda tidak menutup aurat,Pelacuran,Semakin ramai yang buang anak dan bunuh anak di Kelantan, naik motosikal lelaki dan perempuan ke hulu ke hilir memalukan rakyat negeri Serambi Mekah.

Pada Ee bukan kecil-kecil anak pengorbanan yang sudah dibuat PAS, sampaikan cita-cita untuk melaksanakan hudud dan membina negara Islam pun PAS sanggup humbankan dalam longkang demi DAP.Apa saja yang digertak dik Karpal mereka diamkan macam "Ular Sawa Melengkar Kekenyangan Lepas Baham Babi Sekor" tunggu masa saja untuk dipukul dengan buluh dik Tauke-Tauke Cina DAP.Pada mereka HamPAS2 rela dipijak kepala dik Tauke2 Cina DAP dari bersama UMNO dalam memperjuangkan Agama dan Bangsa..Apa yang ada dalam kepala otak mereka hanya kuasa..Agama hanya topeng dan Bangsa pergi mampuslah..Yang penting kuasa..

Menurut Karpal Singh DAP tidak akan mengetepikan prinsip-prinsip perjuangannya,dan menurutnya, parti itu berada di barisan depan sejak dahulu lagi, menentang hasrat Pas menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.Semua kata-kata ini dikeluarkan sewaktu Karpal mengamuk sakan bila mendapat tahu bahawa PAS berhasrat menutup pusat hiburan sewaktu bulan ramadan yang lepas di Kedah.Begitu juga sewaktu Nik Ajis nak laksanakan Hudud di Kelantan.

Pada Ee sahlah bahawa PAS selama ini telah berbohong dan menjadi Munafik apabila mengatakan kononnya DAP semakin faham tentang Islam setelah menerima tarbiyah dan dakwah dari mereka.Pada pendapat Ee Pemimpin-pemimpin PAS sanggup berbohong kepada penyokong-penyokongnya sendiri agar mereka dapat menerima kerjasama yang dijalinkan oleh PAS dengan DAP yang terkenal dengan sikap anti Islamnya dan yang lucunya penyokong mereka hanya tahu angguk2 dan geleng2 sapi saja namun nak membantah telor kecut..

Pada Ee biarpun Manoharan sudah meminta maaf dalam isu Penukaran Bendera Malaysia jika berkuasa kelak namun kedangkalan sebagai seorang pemimpin untuk menyentuh soal pengorbanan rakyat negara terdahulu mencipta sejarah sehingga terbentuknya Malaysia dan terciptanya bendera negara kita, ia adalah satu kebodohan yang nyata.Dalam soal ini apa yang Ee lihat pemimpin2 PAS tidak langsung berani bersuara.Begitu juga hasrat DAP untuk mengurangkan kaki tangan awam dalam pentadbiran jika mereka berkuasa.Perkara2 ini mereka anggap remeh temeh tapi bagi rakyat ianya merupakan satu isu yang besar yang harus diberi perhatian.

Ee ingin bawakan laporan Harakah Daily yang dipetik: Menyokong kenyataan Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub menegaskan bahawa yang ingin digantikan Pakatan Rakyat ialah kerajaan BN dan bukannya Jalur Gemilang.Pada Ee PAS lebih memalukan dan menghina Islam sendiri kerana cuba melembutkan hati kemarahan rakyat terhadap DAP dengan kenyataan kononnya mereka ingin mengalahkan Barisan Nasional bukan menukar Jalur Gemilang.

Pada Ee Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang, nyata sengaja melupakan kenyataan pemimpin veteran DAP, Karpal Singh, supaya PAS "langkah mayatnya dulu sebelum menubuhkan negara Islam".Sebaliknya, melabel kerjasama politik antara UMNO dengan MCA dan MIC sebagai menggadaikan prinsip Islam, hanyut dengan kuasa dan seterusnya menghilangkan jati diri Melayu Islam sejak puluhan tahun memerintah.Pada Ee ramai bangsa Melayu berasa terpukul dengan kenyataan Hadi yang sadis ini. Nyata ulama ini amat taksub dalam perjuangan politiknya untuk menumbangkan UMNO, sehingga mengetepikan dan memandang buruk semua usaha untuk berbaik antara parti sesama agama dan bangsa.

Pada pendapat Ee tindakan Hadi menghalalkan kerjasama politik dengan DAP, malah berkata ia tidak menggadaikan prinsip Islam adalah keputusan yang amat mengaibkan pejuang Islam terutama ulama PAS yang membiarkan pemimpin mereka melakukan apa saja demi mencapai cita-cita politik.Pada Ee UMNO sentiasa Istiqamah dalam mempertahankan kesucian Islam dan membela bangsa Melayu kerana itulah prinsip asas perjuangan UMNO. PAS sebaliknya boleh mengetepikan sementara prinsip perjuangan semata-mata untuk meraih sokongan politik.

Ee nasihatkan sudah tiba masanya, ahli PAS membuat pendirian mengenai hala tuju umat Islam negara ini. Jika pemimpin PAS menasihatkan rakyat Malaysia supaya tidak menjadi "Pak Angguk" kepada BN, ahli PAS juga tidak boleh terus menjadi "Pak Angguk" untuk menerima apa saja keputusan dan dasar yang digariskan pemimpin tertinggi mereka.

Pada Ee Politik biarlah politik maruah agama dan bangsa wajib dipertahankan sehingga ketitisan darah yang terakhir... Janganlah kita Terpedaya untuk menjerumuskan diri dalam kancah politik dajjal pembangkang yang penuh dengan tipu daya, fitnah, menjatuhkan umat seagama..... walhal bangsa lain seronok menantikan kejatuhan kita akibat dari sikap bangsa kita sendiri....Renung2kanlah..

Thursday, 24 November 2011

PR PEMBANGKANG BUTA TULI

Kata sahabat Jebat Modern :

Tuduhan pembangkang kononnya 'Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011' yg dikemukakan kerajaan bertujuan 'mencekik' hak kebebasan berhimpun adalah tidak benar. Rang undang2 tersebut bertujuan memberi kebebasan berhimpun kepada rakyat selagi mana ia bersifat aman dan tanpa senjata. Kebenaran mengenai hakikat itu jelas kerana polis tidak mempunyai kuasa untuk menghalang perhimpunan yg dilakukan secara aman dan jika mengikut segala lunas peruntukan yg digariskan undang2.

Selain itu, sesuatu perhimpunan boleh diteruskan di bawah perlindungan undang2 meskipun pihak penganjur belum mendapat maklum balas pihak berkuasa selepas tempoh masa tertentu. Jadi terbukti segala dakwaan pembangkang kononnya rang undang2 ini mahu mencekik kebebasan berhimpun meleset sama sekali. Undang2 ini bersifat revolutionary dan lompatan berganda berbanding undang2 sedia ada.

Nampaknya, walau bagaimana murni pun niat kerajaan, pembangkang tetap akan bangkang membuta tuli, dan sudah pun memukul canang bagi memburuk2kan undang2 yg baru ingin dibentangkan. Sebenarnya di bawah rang undang2 baru itu nanti, pihak polis yg selama ini bertindak sebagai penentu izin akan berubah peranan menjadi pengawal selia serta pemudah cara dengan ruang lingkup tanggungjawab lebih luas. Serentak dengan itu, keperluan untuk lesen bagi sesuatu perhimpunan serta hukuman penjara akan dihapuskan dan yg kekal hanya hukuman denda bagi mereka yg masih berdegil melanggar undang2.

Sementara itu, ketika membuat bacaan kali kedua rang undang2 tersebut Perdana Menteri, Dato' Sri Najib Tun Razak berkata, walaupun ia digubal selaras dengan Perkara 10(1)(b) dan 2(b) Perlembagaan Persekutuan, tetapi hak orang lain juga diambil kira. Katanya, jika kebebasan berhimpun itu didapati menganggu ketenteraman awam dan mencerobohi hak serta kebebasan orang lain, polis mempunyai kuasa untuk bertindak mengikut bidang kuasa mereka.

Mungkin juga, pemimpin pembangkang memang lebih suka membuat huru-hara & kacau-bilau dengan mengadakan demonstrasi dijalan2 seperti depan Sogo & depan Masjid Kg.Baru. Ini kerana dengan adanya rang undang2 ini, maka demonstrasi jalanan tidak lagi dibenarkan. Bila hendak suarakan sesuatu atau mengadakan demonstrasi, maka perlu secara tertib, ikut peraturan kerana sudah disediakan satu ruang yg luas untuk berhimpun & suarakan pendapat.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Penyokong PAS tendang B tendang A tendang B tendang I maka masuk dalam pinggan kunyah tanpa usul periksa semuanya halal ..

by Ee Si Kucing on Thursday, 24 November 2011 at 20:49

Akibat daripada perpecahan Melayu, kekuatan Melayu di negara ini sudah tiada. Walaupun terdapat tekanan yang semakin lantang menuntut Kerajaan memperkasakan hak-hak keistimewaan Melayu oleh pertubuhan-pertubuhan pro Melayu tetapi sebenarnya, tangan dan kaki Perdana Menteri Najib Razak telah terikat.Ini kerana orang Melayu itu sendiri tidak mahu diperkasakan hak-hak keistimewaan mereka dengan mengikut segala telunjuk dajjal pembangkang terutama PAS dan PKR dengan pelbagai fitnah dan propaganda.Pada Ee PAS dan PKR merupakan petualang sebenar bangsa Melayu yang tidak mahu melihat anak bangsanya jenarasi akan datang mentadbir negara, apabila mereka merelakan diri mereka diliwat oleh DAP.Ini semua kerana sikap ahmak yang keterlaluan pemimpin2 PAS dan PKR untuk berkuasa.Agama dan Bangsa sanggup digadaikan asal matlamat mereka menjatuhkan UMNO berjaya.Busuk dan menjijikan...

Ee merasa benar-benar lucu apabila PAS dalam banyak ceramah kepada penyokong mereka mendakwa DAP sudah menerima perjuangan negara Islam PAS,hakikatnya Pengerusi DAP, Karpal Singh sekali lagi menegaskan penolakan penubuhan Negara tersebut.Ee bawakan dalam satu wawancara dengan sebuah portal berita Pengerusi DAP, Karpal Singh yakin pemimpin PAS yang progresif dan liberal bersedia mewujudkan negara sekular demi pembentukan kerajaan Pakatan di peringkat persekutuan.Yang Ee rasa pelik untuk menutup kelemahan mereka pemimpin Pas hari ini mendakwa kenyataan Pengerusi DAP itu hanyalah satu pandangan peribadi dan haknya untuk bersuara.Inilah saja yang mampu pemimpin PAS putar belitkan untuk menyedapkan hati para penyokong setia dan sentiasa menjadi Pak Angguk dalam apa jua keadaan.Alangkah bodohnya mereka para penyokong PAS tendang B tendang A tendang B tendang I maka masuk dalam pinggan kunyah tanpa usul periksa semuanya halal bagi mereka.

Pada Ee Walaupun pandangan peribadi tapi kita kena tengok kapisiti individu yang bercakap iaitu Pengerusi DAP Malaysia yang secara jelas bukan satu pandangan peribadi. Sudah pasti ini pendirian sebenar DAP berkenaan Negara Islam.Ee berpendapat tidak perlulah nak putar belit. PAS tidak mampu untuk menipu rakyat khususnya penyokong mereka sepanjang masa..zaman dah berubah..hakikatnya ramai penyokong PAS yang keluar meninggalkan perjuangan mereka yang sia-sia.

Pada Ee jika Nik Ajis mengatakan perjuangan PAS adalah mengikut sunnah Rasulullah, adakah pernah Rasulullah menggunakan kaedah serangan peribadi sesame muslim?.. Bahkan Rasulullah dengan terang menyebut dalam sabdanya: "Sesiapa yang menutup keaiban saudara seIslamnya didunia, maka Allah akan tutup keaibannya diakhirat nanti".Ini berlainan dengan kaedah Nik Ajis yang sanggup menghalalkan mencarut,memfitnah,berkasar, mengumpat,mengata,merusuh dan sanggup mendoakan kecelakaan sesama seagama.Pada Ee Nik Ajis tidak lebih seperti "Ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus" sepatutnya orang tua seperti Nik Ajis yang kononnya bergelar ulama' mendidik jenerasi muda agar menjaga tingkah bukan sebaliknya.

Sesungguhnya apa yang dilakukan oleh Pas, menggambarkan kepada masyarakat bukan Islam bahawa Islam mengajar umatnya bergaduh sesame sendiri, betapa buruk gambaran yang diberi khususnya dalam soal perebutan kuasa, menyebabkan orang-orang yang berminat atau bercita untuk memeluk agama Islam, tertanya-tanya, inikah ajaran yang dibawa oleh Islam?.. Yang lebih menghairankan golongan ini ialah, orang Islam UMNO yang seagama diserang habis-habisan, manakala orang kafir DAP dipuji dan dipertahankan secukupnya...

Apa yang Ee pelajari selama ini tiada sebarang nas yang membenarkan umat Islam menyerang sesama Islam, namun berbagai perbuatan jahiliyah seperti kutuk mengutuk, fitnah memfitnah, hina menghina dilakukan oleh pemimpin PAS dengan kebenaran daripada Nik Ajis, siapa yang akan menanggung dosa perbuatan jahiliyah PAS ini, kalau bukan Nik Ajis yang memimpin jemaah PAS?..Pada Ee jika benar PAS menjadikan Islam sebagai model perjuangan, maka ambillah Islam itu keseluruhannya, jangan ambil separuh dan tinggalkan separuh, mana-mana hukum yang dirasakan perlu, maka Islam digunapakai, yang tidak perlu disimpan di dalam laci. Perkara ini telah ditanya oleh Allah SWT kepada kaum Yahudi dalam surah al Baqarah yang bermaksud:

"Adakah kamu beriman sebahagian daripada kitab, dan meningggal / mengkufurkan sebahagian yang lain lagi?Dan Hal ini bertentangan dengan firman Allah dalam surah Al Fath ayat 29 bermaksud :"Muhammad Rasulullah, dan orang-orang yang bersamanya bersikap keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesame mereka (Islam)".

Ee berpendapat PAS tidak suka kepada UMNO dik kerana UMNO tidak mahu memperjuangkan Negara Islam dalam agenda perjuangan parti UMNO sejak 53 tahun lalu, tetapi apabila sahabat sehidup semati PAS iaitu DAP dan Karpal Singh serta Lim Kit Siang turut menyatakan bahawa mereka tidak selesa dan tidak bersetuju dengan agenda penubuhan Negara Islam, maka selepas 30 tahun PAS terus menukar dengan serta merta perjuangan Negara Islam mereka kepada perjuangan Negara Berkebajikan sepertimana yang dikehendaki DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang… Siapa Mursyidul Am PAS sebenarnya?.. Siapa Presiden PAS sebenarnya?.. Siapa Dewan Ulama' PAS sebenarnya?..Nabi saw sendiri melalui hadisnya meminta agar hukum hudud jika boleh jangan dilaksana terhadap kaum muslim.Hanya HamPAS yang beria-ria sangat untuk melaksanakan dengan tergesa-gesa..Pada Ee berkenaan isu Hudud ini jika hendak dilaksanakan seeluknya hendaklah dikaji secara terperinci agar ianya tidak menzalimi kaum Islam itu sendiri.Pada Ee ini bertepatan dengan saranan Nabi saw.Ee ingin terangkan tentang hadis Nabi saw yang melarang hudud dilaksanakan kepada kaum muslim.

Hadis nabi mengenai Hudud. Hendaklah digalakkan kemaafan antara rakyat dan diselesaikan diluar mahkamah. Ini seperti hadis Nabi s.aw yang bermaksud:

"Sesungguhnya pencuri pertama dalam Islam dibawa kepada Nabi s.a.w lalu diperintahkan agar dipotong tangan. Wajah Rasulullah s.a.w seakan kecewa sedih. Mereka berkata: "Wahai Rasulullah! Seakan engkau membenci hal ini". Jawab Nabi s.a.w: "Mengapa tidaknya aku benci, kamu semua telah menjadi penolong syaitan menentang saudara kamu. Sesungguhnya tidak wajar bagi pemerintah yang diangkat kepadanya hukuman had melainkan dilaksanakan". Lalu baginda membaca firman Allah: "Hendaklah kamu maafkan dan lupakan kesalahan, tidakkah kamu suka supaya Allah mengampunkan dosa kamu? (Surah an-Nur: 22)" (Riwayat Ahmad dan al-Hakim dalam al-Mustadrak. Dihasankan oleh al-Albani dalam Silsilah al-Sahihah).

Keinginan sesetengah masyarakat awam yang tidak faham yang seakan 'mengidam' untuk melihat tangan dipotong adalah tidak serasi dengan inspirasi hudud bahkan itu menjadikan mereka 'penolong syaitan'. Mafhum: Cubalah sedaya upayamu untuk tidak mengenakan hukuman hudud ke atas Muslimin, sekiranya kamu dapati jalan keluarnya maka lepaskanlah ia, sesungguhnya Imam tersilap dalam menjatuhkan hukuman lepas adalah lebih baik dari tersilap dalam menjatuhkan hukuman denda' (Riwayat oleh at-Tirmidzi, al-Hakim, Al-Baihaqi dari A'isyah, Ali dan Ibn Mas'ud, terdapat dhoif dalam sanadnya tetapi mempunyai banyak cabang sehingga menguatkannya. Yang tershohih dalam bab ini adalah hadith daripada Sufyan at-Thawry dari Asim bin Abi Wail dari Abdullah Bin Mas'ud. Lihat Nailul Awtar, Imam As-Syawkani, 7/116)

Pada Ee rakyat sudah tertipu dengan dakyah dan perjuangan PAS selama ini. Terbukti bahawa PAS hanya inginkan undi dan sokongan umat Islam dan bangsa Melayu tanpa menghiraukan akan maruah dan kesucian Agama Islam itu sendiri… Jika benar PAS ikhlas dalam memperjuangkan Islam, maka PAS harus kembali memperjuangkan Negara Islam tanpa menghiraukan apa sahaja kritikan DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang.Ee anggap bahawa sekiranya PAS menolak Negara Islam dan mengambil Negara Berkebajikan sebagai perjuangan utama mereka, maka ia menampakkan PAS tunduk,sujud, menikus dan mengikut telunjuk DAP..Sedarlah!..Jangan ikutkan segala bisikan dajjal2 pembangkang.. Bersatulah! dalam memertabatkan Agama dan Bangsa bersama 1 Malaysia..Renung2kanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, 22 November 2011

KENYATAAN YDP 1 AGENDA

ntuk makluman rakan-rakan dan para sahabat Blogger semua, Konvensyen Media Sosial 1Malaysia (KMS1M) adalah program Pertubuhan Agenda Sosial Media 1Malaysia (1AGENDA) dan bukan diinisiatifkan oleh mana-mana Kementerian seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak.

YB Dato' Mohd Sharkar dilantik Pengerusi kerana kapasiti beliau sebagai EXCO IT Negeri Pahang merangkap Ahli Kehormat Kelas Pertama 1AGENDA. YB Dato' Sharkar juga menepati criteria kerana beliau bergiat serius di dalam facebook, twitter mahupun blog.

Saya sendiri selaku Pengerusi Jawatankuasa Peserta dan Pendaftaran, terlibat secara langsung dengan kehadiran Peserta dan Tetamu. Saya mengaku terdapat keciciran di dalam menyenaraipendekkan tetamu jemputan.

Untuk makluman, kebanyakan yang dijemput (rakan-rakan Blogger) adalah melalui sms dan bbm.

Saya memohon maaf jika terdapat keciciran dan inisiatif melancarkan MyVo1ce adalah untuk memastikan mesej dan networking jentera perlaksana ' spiwar' pro BN digerakkan secepatnya.

Tidak terlintas untuk 'sideline'kan sesiapa dan mengakui ianya adalah kesilapan dan salah faham semata-mata.

1AGENDA mengiktiraf semua rakan penulis dan penggiat media sosial terutama rakan-rakan yang telah lama berjuang menulis untuk membantu mempertahankan dasar-dasar Kerajaan BN yang kita kasihi.

Sesuai dengan pengiktirafan YAB Perdana Menteri Dato' Sri Najib kepada semua Penggiat Media Maya sebagai 'new army untuk Barisan Nasional, saya menyeru agar kita semua (Penggiat Media Maya) untuk bersatu dan bersama-sama 'turun padang' untuk menyampaikan maklumat tepat dan cepat sekaligus menafikan kepalsuan dan pembohongan yang dilakukan oleh pihak tidak senang melihat kejayaan Gagasan 1Malaysia.

Saya juga mengambil kesempatan ini untuk membetulkan kekeliruan berikutan kehadiran YB Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Utama Rais Yatim pada Majlis ini adalah di atas jemputan Jawatankuasa dan bukannya sebagai Penganjur. Program ini berkait dengan Kementerian berkaitan yang mengawal selia media sosial.

Harap Maklum. Sekian dan Wassalam.

Zul Azhar bin Cha

Yang Di Pertua

Saturday, 19 November 2011

RAKAN UBF FB GROUP SALAH MENYALAK LAGI

Lu fikirlah bah geng. SUHAKAm. Bunyi saja, sdh namanya dia mmg bahagian hak asasi. Malaysiakini, mmg kerja dia menyalak saja, apa big bis suruh sah dia buat juga. Tp korg yg terlalu cerdik tu fikir2lah.

13org masih dlm tahanan , sebelum ini di bawah ISA. Taulah mereka ni orang sabah di tawau. Cuba tengok apa kesalahan mereka. Gila bodoh ja menuntut dorang dibebaskan!

13 org ni, orang paling MErBAHAYA! Jenis berani mati konon dalam jihad. Memiliki sejumlah besar senjata api dan bahan letupan. Itu cukup blh kasih bunuh semua ahli UBF bah hehehehhe

Kalau mau sokongpun. Sendiri mau ingat, siapa yang dituntut dibebaskan. Tiada ISa tidak bermakna mereka juga bebas, kerana kegatan mereka berkaitan jenayah, memliki senjata api dan bahan letupan. Jelas salah dlm undang2 .

Tolonglah kawan! Klu cinta sama2 sabahpun. Pandang2lah siapa yng dicintai. Tu. Baguslah DS hishamuddin dengan berani membidas. Tuntutan SUHAKAM yang tak sesuai dan langsung tak tau apa2 cerita sebenar.

Friday, 18 November 2011

UBF! HALAU AZMIN ALI! DIAPUN bUKAN SABAHAN!!!

Kata benci orang Malaya. Tetapi dalam group UBF FB. Menyalak2 dorang memaki PRB sebab melakukan posting mendedahkan perbuatan kepimpinan DAP dan PKR. Almaklumlan kan dorang ini rakan sekutu juga. Kalau UMNO pendatang Malaya, PKR dan DAP warga Sabahlah ya

Kalau benci sangat orang Malaya, kenapa tidak halau sahaja wan azizah masuk dr sabah, kenapa Mat sabu datang diam2 sajalah. Hari ini Azmin Ali sedang merayau di kawsan pedlaman sabah, kenap tak memaki dan halau! Memang BIAS ini UBF! Cakap xserupa bikin!

Kalau kaorang alahan kepad orang malaya, halau itu azmin Ali sekarang. Xperlu Roadtour!

Sekrang dia Di tenom.. Apa lg pergilah mengamuk !

UBF NAK JADIKAN SABAH & SARAWAK NEGARA???

Beberapa kali sepanjang menyertai 1 group FB mijoriti tinggi nya penyokong UBF, ada join tk aktif sah bukan ahli UBF pun. Ada apa pada angka walau keahlian group tu cecah 5k. Yg aktif xlebih 20 orangpun!

Pagi ni, membaca komen seorang ahli kumpulan yang berbunyi :

"sy dengar PERKASA sdh bertapak di negara sarawak... di negara SABAH belum ada sy dengar lagi la... TAPI kalau PERKASA mengembangkan sayap racistnya di negara SABAH, KITA halau PERKASA ini serta merta!! sy sanggup sahut cabaran perang salib brahim toli tu!!! fcuk!!- Kara kuza ( thing this not real name. Tetapi sgt aktif menyokong habis UBF.)

Jangan peduli kenyataannya tetapi baca ayat pertamanya "NEGARA" . Ertinya mereka nak menjadikan Sabah sebuah negara sendiri. Patutlah semasa seorg rakan PRB melakukan posting artikel, mereka soal, bila Sabah merdeka. Jawapandiberi 16 sept 1963. Tetapi apa jwpan mereka "buduh budak ni, sudah kana washbrain oleh itu malaya"

Jangan mimpilah! Kenapa Sabah perlu keluar dari Malaysia? Mereka nak jadi pentadbir. Jelasnya mereka ada agenda nak menjadi raja. Heheheheh dh nama big bos depa ni jeffri yg pernh mencuri duit rakyat ketika dia memegang jwatan. !
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, 14 November 2011

MISTERI KEHADIRAN DANA RM300 JUTA PKR. SAPA TAJA?

Anti Pakatan Rakyat Club:

Hebat!!! Mana Anwar Dapat Dana RM300 Juta Untuk Pilihanraya??

Jangan risau, bukan sahaja ADUN BN yang heboh bertanya mengenai kewujudan Dana Khas RM300 juta di Pejabat Menteri Besar Selangor. Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR juga sedang senyum sampai ke telinga menantikan dana tersebut diturunkan bagi kerja-kerja pilihanraya PKR di Selangor.

Anwar dengan sendirinya sudah meletakkan PKR di level yang tinggi sedikit. Selepas daripada ini, kesemua pemimpin DAP dan Pas perlu melutut sedikit kepada Anwar untuk mendapat dana pilihanraya. Hebat.

Dana khas yang diwujudkan atas nama 'budget code' MBI ini dikatakan akan diurus oleh beberapa orang tenaga kananPejabatMBdan Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Anwar mahu diwujudkan penggunaan yang transparent dengan dana ini. Transparent – tetapi masih bertujuan untuk menggerakkan jentera parti.

Kalangan Ketua-Ketua Cabang PKR di Selangor berasa sangat lega kerana Azmin Ali dikatakan akan menjadi antara tenaga yang diperlukan bagi meluluskan penggunaan dana khas pilihanraya Pakatan Rakyat ini.

Nama-nama lain: Rafizi Ramli, Faekah Husin dan seorang akauntan Negeri yang sudah dineutralkan menjadi pencinta Pakatan Rakyat tahap maksimum.

RM300 juta ini bukan kecil anak. Malahan, dengan sikap Pengarah JPP Selangor yang sangat 'tidak mesra' kepada UMNO/BN; dana ini akan memainkan banyak peranan.

Fokus yang diberikan tumpuan adalah prasarana yang diperlukan masyarakat sekeliling. Yang kecil-kecil sahaja. Bawah RM20k insya'Allah boleh dipohon dan diluluskan dengan kadar segera.

Perhatian khas dan istimewa diberikan kepada kerusi-kerusi yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Lain-lain tempat akan diberi menurut pertimbangan YB Azmin Ali yang bakal dilantik sebagai 'core-coordinator' kepada bajet ini.

Lupa dimaklumkan, dana sama turut boleh dikongsi jentera PR yang bermasalah di negeri lain. Boleh. Tapi tidak dalam jumlah yang banyak. Fokus dan keistimewaan diberikan kepada jentera PKR.

Bayangkan sahaja gerakerja pilihanraya PR yang boleh digerakkan dengan dana RM300 juta ini. Sure mantap.

Khabarnya, beberapa orang wakil Pas Terengganu juga sudah membuat lawatan rasmi kepada YB Azmin untuk mendapatkan bantuan khas. Walaupun dana diletakkan di MBI, namun Azmin diberikan tugas besar dalam mengurus dana ini.

Yang penting, RM300 juta ini sudah menaikkan SAHAM POLITIK PKR di kalangan teman-teman Pakatan Rakyat.

Anwar sudah ada modal politik baru. Tak lah banyak sangat. RM300 juta. Tapi boleh beri kesan jangka panjang. -UMNO Online.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

PAS bersama Pakatan Rakyat Mengali sendiri Liang Lahat mereka dalam PRU 13 kelak kerana hutang PRU 12 mereka..

Ee ingin terangkan kenapa dan mengapa rakyat negara ini harus menolak Pembangkang dalam PRU 13 kelak.Apakah rakyat negara ini mahukan pemimpin yang sering berbohong dalam sesuatu hal dan pemimpin yang hanya tahu borak "Kosong" di kedai kopi saja dan berpolitik 24 jam sehingga tidak tahu apa yang hendak disampaikan kepada rakyat seperti isu 16 September 2008, Perhimpunan Perdana Sambutan Hari Malaysia di Stadium MBPJ, Kelana Jaya yang kononnya sebagai hari pembentukan "kerajaan baru Malaysia". - Tidak Berlaku..Pemimpinnya Anwar Ibrahim Berbohong apakah pemimpin seperti ini yang bersetongkol dengan PAS dan DAP dalam Pakatan Rakyat layak untuk menjadi pemerintah negara ini..Membohong adalah salah satu sifat Munafik..

Ee ingin memberi tahu juga pembohongan Pakatan Rakyat terhadap isu pasir Kerajaan negeri mensasarkan kutipan hasil pasir negeri bernilai RM150 juta tahun 2009. Tetapi royalti pasir 2009 hanya RM4.6 juta.Apa yang terjadi kini Selangor mengalami nasib yang malang kerana kawah2 besar seumpama lombong tinggal akibat pengorekkan pasir yang tidak terkawal oleh tauke2 Cina berperut buncit ciptaan DAP.Inilah penipuan kejam Pakatan Rakyat terhadap anak negeri Selangor.Begitu juga dalam soal Kerajaan Selangor "membeli" hutang syarikat korporat Talam Corporation menggunakan wang kerajaan negeri..duit rakyat bernilai RM392 juta.Ini juga merupa satu berita malang buat rakyat negara ini..

Ee juga ingin membawa penyalah gunaan kuasa oleh Pakatan Rakyat.. Kerajaan Selangor merampas aset tanah YBK di Serendah dan memulangkan bayaran tunggakan cukai RM5.7 juta walaupun telah dilunaskan oleh Yayasan Melaka dengan persetujuan Bendahari Negeri Selangor.Bukan ini salah satu tindakkan kejam Pakatan Rakyat terhadap rakyat miskin negeri selangor..Bagaimana mereka berkuasa kelak jika sikap menindas begini diamalkan..lansung tidak mempunyai sifat tolak ansur..Begitu juga dalam sekelip mata saja YBK yang ditubuhkan untuk membantu pelajar miskin hilang dalam sekelip mata..apakah ini masih lagi kerajaan yang membantu rakyat.

Pada Ee pembohongan yang begitu ketara sewaktu PRU 12 Berjanji memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang di hantar ke nurseri namun tidak pernah terlaksana di 4 buah negeri yang mereka takbir.Pada Ee jika mereka benar untuk memerintah negara mereka boleh melaksanakannya di negeri yang mereka perintah.Namun ini semua hanyalah satu pembohongan untuk mengula-gulakan rakyat sahaja.Begitu juga mereka berjanji memberi bantuan RM50 sebulan seorang bagi pendidikan pra-sekolah.Namun tidak Dilaksanakan dan merupakan pembohongan yang terancang untuk menipu rakyat mengundi mereka.. Berjanji memberi elaun kepada ibu tunggal yang layak tidak pernah mereka laksanakan.

Terlalu banyak pembohongan yang dibuat oleh mereka semasa menabur janji kepada rakyat pada PRU 12 yang tidak dapat dilaksanakan berjanji mengurangkan cukai pintu kediaman sebanyak 20% dan cukai premis komersial sebanyak 10% juga tidak dapat dilaksanakan di 4 negeri yang mereka perintah.Jika hendak direncahkan pembohongan mereka terlalu banyak dengan penuh pembohongan demi pembohongan..Begitu juga dalam Isu PKNS dalam sekelip mata saja harta rakyat Selangor tergadai pada bangsa asing..apa nak jadi sepatutnya mereka memerintah menjadikan Selangor semakin maju tapi hakikatnya harta yang ada pula digadai..

Waktu UMNO memerintah mereka mengatakan UMNO menentang hukum ALLAH. Sekarang apabila mereka berkuasa di 4 negeri, mereka lebih teruk menentang hukum ALLAH. Pemimpin kerajaan tidak pula menyatakan hukum Islam tidak akan di wujudkan tetapi kerajaan sedang berusaha kearah itu. Tetapi PAS terus terang menyatakan hukum Islam tiada dalam perjuangan manifesto.

Begitu juga PAS terpaksa bersetuju dengan pendirian DAP yang tidak menyukai undang-undang Hudud walaupun mereka cuba mengatakan kesepakatan dengan rakan kongsi pakatan. Malah bersetuju mempersendakan Al-Quran apabila merelakan mereka yang bukan ahli dan tidak pernah mandi junub seperti Nga, Gobalakrishnan dan semua ahli bukan Islam Pakatan Rakyat menggunakan ayat Allah iaitu Al-Quran serta masuk kemasjid sesuka hati mereka.

Pada Ee PAS juga tidak pernah mengekang gejala murtad yang dilemparkan kepada UMNO sedangkan merekalah yang membawa fahaman songsang. Demi menutup fahaman mereka, mereka alihkan kepada kerajaan dan UMNO. Malah Dewan Ulama Pas sendiri yang memberi " Lampu Hijau" mengatakan tidak salah puak Kristian menggunakan Kalimah Allah didalam gereja dan didalam penerbitan mereka..

Mereka berselongkol dengan pemimpin PKR dan DAP seperti Irene Fernandez berjuang kearah mencetak Bible ke dalam bahasa Melayu agar orang Islam di murtadkan. Peguam-peguam yang mewakili anakguam terdiri daripada mereka yang berkepentingan dalam DAP dan PKR yang merupakan pakatan dan rakan politik PAS.

Bahawasanya PAS, DAP dan PKR tidak pernah bersatu kerana sudah hakikat mereka ini tidak pernah bernaung dibawah satu ideologi. DAP Lawan Islam manakala PAS memperjuangkan Islam konon-kononnya. Apa akan jadi agaknya kalau ketiga-tiga parti perosak ini menjadi pemerintah kita?

Ee ingin mengajak rakyat agar sedarlah dari diBohongi terutama rakyat umat Islam-Melayu Malaysia, bahawasanya PAS bukan pejuang Islam sejati. Mereka hanya mengunakan Islam sebagai alat mendapatkan kuasa iaitu berselindung disebalik parti politik. Jika ianya bukan sebuah parti politik nescaya ia ibarat sama sahaja dengan kumpulan-kumpulan ajaran sesat yang wujud di Malaysia. Kumpulan mereka meletakan syurga dibawah tapak kaki ketua-ketua mereka seolah-olah syurga mereka yang punya diakhirat kelak.Pemimpin2 PAS juga begitu kemaruk untuk mengeluarkan pelbagai fatwa semata untuk membuktikan bahawa mereka lebih Islam dari yang lain.

Pada Ee dalam banyak-banyak pembohongan yang dibuat oleh pehak pembangkang adalah apabila memutar belitkan fakta sejarah dengan mengangkat Kominis sebagai Wira Negara.Begitu juga pembohongan mereka dalam pelbagai isu dengan menuduh UMNO sebagai penyebabnya.Layakkah pemimpin yang sentiasa menanam tebu di tepi bibir dangkat sebagai pemimpin yang akan mentadbir negara yang tercinta ini..Bukan menjadikan negara ini bertambah maju sebaliknya semakin mundur semundur pemikiran mereka yang penuh kemunafikan.Apa yang Ee nampak bahawa PAS bersama Pakatan Rakyatnya mengali sendiri 'Liang Lahat' untuk menguburkan diri mereka dan bersedia untuk membaca Talkin Terakhir untuk diri sendiri..Sungguh memalukan apabila mengangkat S.Ambiga apabila menganjurkan Bersih 2.0 dan menganjurkan Seksualiti Merdeka sebagai Wira..Dan yang terbaru menunjukan tiada kesepakatan dalam pembangkang apabila sekali lagi Karpal Singh menyatakan pendirian untuk menolak Hudud..Apakah hamPAS2 ini tidak sedar atau buat2 tak sedar akibat kemaruk sangat untuk berkuasa?..

Ee mengingatkan agar rakyat negara ini tolaklah PAS dan Pakatan Rakyat pada PRU 13 kelak, sebuah parti yang bertopengkan Islam yang sanggup merosakan agama Islam hanya untuk mendapat tempat di dalam Pakatan Rakyat. Janganlah tersesat dan mengadaikan Aqidah demi kepercayaan terhadap segala fatwa ulama' Pikun PAS yang berkepentingan.Janganlah kita semua tergoda dengan dajjal2 pembangkang yang berimankan Jubah, Sarban, Tasbih, Berdahi Hitam dan Janggut sejemput dengan meletakkan segala Hukum Hakam dalam Al Quran dan Hadis hanya sebagai sendiwara dunia saja..Ingatlah Sesal Dahulu Pendapatan..Sesal Kemudian Sudah Tidak Berguna..Begitu juga janganlah ada yang menjadi Pak Kaduk yang menang sabung ayam tapi Tergadai Kampung Halaman..Fikir-fikirkanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, 11 November 2011

MEREKA NI MEMANG TAK ADA kuALITINYA

Setakat ini, tiada pula surat mengatakan nak keluar dari UMNO. Tetiba kata bekas ahli umno konon. Sorang lagi ni, takat bekas calon je tu, sah bukan jauh mana kemampuannya. Nak kepimpinan umno memujuk 2 mamat ni, pedulilah. Dorang memang ndak ada rasa berjuang. Mahu minta diberi perhatian melulu ja. Banyaklah dorang punya taste.

Nasfu mau jadi bos pun ada, ukurlah baju tu bah. Kalau masuk parti besar n power tu, bolehlah saya kagum dan beri tabik spring sama dorang ni. Ni masuk pula parti yang bila2 masa mau karam. SAPP

Sapa lagi kalau bukan sumat tassan dan yusop judin! Mahu menanya juga sama yusop judin ni, masa dia jd ajk umno bahagian ni, apa jasa dia beri pada masyarakat? Adakah atau mau jadi ajk sebab otak mau isi poket ja? Ndak dpt sekali tarus menyamal. Tolonglah bukan saya ndak tau bah agenda dorang join politik ni

Ini kali ada hati lagilah tu jd calon Pru , sebab SAPP di dun lumadan mmg ndak ada muka blh jd pemimpinan. Buangan ja! Nnti lepas PRU, ndak kana pilih, buat muka pengemis lgi merayu minta borang masuk ahli umno

Aloha ! Mau saya minta bos check keahlian kamurang berdua? Lepas tu minta tindakan disiplin? Ndak apa. Sekali sudah bah dengar mantan pengerusi tetap pemuda bahagian kana lucut keahlian. Ini kalilah, nama kamurang lagi disebut kali ah dlm MT. Mau glamour gitu. Angin2 bilang, lagi sambarana ditgok keadaan dia sekrang, buntut2 org umno. Menyesal kali. Tulah buat ikut nafsu, guna akal lutut. Tp ndak rugi hilang orang2 mcm tu, mengusut saja mau buat kerja. Asyik mau layan permintaan dorang ja.

Thursday, 10 November 2011

PAS hanya Menghancurkan Perpaduan Bangsa dan Agama..Islamnya hanya "Sendiwara Politik"..

Jom baca :

Setiap manusia di seluruh dunia akan sentiasa mempertahankan Bangsa dan Agamanya dari dicerca apatah lagi jika diancam.Mereka sanggup berputih tulang dari berputih mata asalkan maruah bangsa dan agamanya terpelihara.Apa yang Ee hairankan sebahagian Bangsa Melayu hari ini sanggup berputih mata asalkan mendapat sedikit kuasa dan keduniaan..HamPAS2 ini lebih rela bangsanya dimaki hamun,dihina dan difitnah semata menjadi "Pak Cebuk" kepada bangsa lain.Inilah keistimewaan HamPAS2 yang kononnya memperjuangkan agama dan bangsanya.Al Quran,Hadis,Berjubah,Berserban,Bertasbeh dan Berdahi Hitam hanya sebagai topeng untuk menunjukan mereka lebih Islam dari yang lainnya..Semata "Sendiwara Politik"..

Cuba kita lihat dari perspektif perjuangan DAP. Parti cauvinist ini hanya mahu memerintah negara beragendakan kesamarataan kaum. Ia jelas akan dituntut sekiranya ditakdirkan PR berjaya membentuk kerajaan di pilihanraya umum akan datang. Apakah ketika itu mereka akan memperdulikan suara PAS? Apakah ketika itu mereka akan tunduk kepada permintaan PAS yang tentunya mahukan sebuah negara yang berorientasikan agama ?

Sering Ee perkatakan bahawa DAP hanya memperalatkan Pas demi untuk meraih undi kaum Melayu. Walaupun DAP sebenarnya amat bencikan bangsa melayu diatas sikap ultra kiasu dan cauvinistnya, tetapi DAP sedar bahawa PAS dapat memberikan kelebihan undi kepada mereka melalui permainan sentimen keagamaan.

Ee berpendapat bahawa Pemimpin 2 DAP sedar bahawa walaupun sekuat mana sokongan kaum cina kepadanya, ia tidak cukup kuat untuk menakluk negara kerana undi cina juga ada yang berpihak kepada MCA dan Gerakan. Jadi tanpa memperkudakan dibelakang tengkuk Pas, DAP takkan mampu memerintah negeri dan bergerak sendiri.

Pada Ee ramai rahu dan sedia maklum, PKR dan DAP tanpa PAS akan menjadi sangat goyah. Seringkali jentera serta jemaah PAS dipergunakan oleh PKR dan DAP didalam menggerakkan jentera-jentera PRK yang lepas,mahu pun sewaktu membantah penubuhan kerajaan Perak oleh UMNO.Ee dapat lihat apa yang terjadi pada Bersih 2.0 baru2 ini jentera PAS dipergunakan macam lembu untuk membuat kacau kepada negara. Tanpa jentera dari PAS.DAP dan PKR umpama kehilangan tangan dan kaki.

Umum mengetahui bahawa PAS juga mempunyai penyokong yang cukup tegar dan kebal dari apa jua dakwah kerana begitu tebalnya sifat taksub terhadap pemimpin dan parti. Ini mungkin didorong oleh tawaran lumayan syurga yang dimomokkan kepada mereka oleh ulamak politik PAS. Para penyokong PAS ini juga sanggup wala' kepada pemimpin Pas tanpa usul periksa kerana bagi mereka, tiada manusia yang lebih hebat serta Islamik selain dari pemimpin-pemimpin mereka.Apa yang diarahkan oleh pemimpin mereka akan diikutinya tanpa banyak soal.Jadi tidak hairanlah jika mereka sanggup jadi lembu yang ditarik hidungnya ke hulu ke hilir oleh DAP dan PKR menjadi korban sedangkan pemimpin mereka duduk membesarkan perut dan poket..

Ee berpendapat bahawa PAS langsung tidak mempunyai kelebihan didalam gabungan Pakatan Rakyat ini. Mungkin PAS akan berjaya menyumbangkan usaha untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional dan juga melunaskan dendamnya kepada parti UMNO di PRU13 nanti, tetapi PAS akan kehilangan perjuangan mendaulahkan negara Islamnya. PAS juga tak akan dapat melaksanakan idea martabatkan Islamnya bersama PR. Inilah harga yang harus PAS bayar didalam gabungannya bersama PKR dan DAP.Ini dapat dilihat bagaimana DAP mempersendakan PAS Kedah semasa Ramadhan yang lepas begitu juga dalam usaha penubuhan Hudud di Kelantan baru-baru ini.

Pada Ee sebenarnya sebahagian penyokong PAs sedar akan semuanya ini,Ini dapat dilihat sejak dari bergabung dalam Pakatan Rakyat begitu ramai penyokong2 PAS yang telah bertindak keluar parti dan menyertai UMNO.Begitu juga dapat dilihat berapa ramai Pemimpin2 PKR dan Penyokong mereka telah keluar dari parti.Kini hanya tinggal HamPAS-HamPAS yang layak digelarkan "Tukang Sapu dan Tukang Cebuk" saja yang mampu bertahan menjadi pengkianat kepada Agama dan Bangsa mengikut telunjuk DAP.Mereka ketawa apabila membayangkan mampu untuk menumbangkan kerajaan. Dan mereka menangis kerana mereka terpaksa menjadi "PAK TURUT" didalam Pakatan.

Pada Ee PAS sebenarnya telah jauh tersasar dari perjuangan asalnya yang sentiasa diperjuangkannya semenjak dari awal penubuhannya.Oleh itu Ee nasihatkan kepada semua agar bersatulah di bawah 1 Malaysia demi memertabatkan maruah Bangsa, Agama dan Negara agar semakin harum mewangi di pentas dunia.Bangunlah wahai Bangsaku dengan bersatu berganding tangan dibawah 1 Malaysia demi Agama dan Bangsa!..Ayuhlah Bangsaku!...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, 8 November 2011

Agenda Jahat Pembangkang dalam menghadapi PRU 13 terbongkar..

Kisah ee si kucing kembali. Jom baca:

Pada Ee inilah manusia mulut "Bangkai" Mustaffa Ali (PAS) berkata bahawa isu Setiausaha Penerangan DAP Tonny Pua ingin mengurangkan jumlah Kakitangan Awam apabila mereka berkuasa kelak dengan menamatkan perkhidmatan mereka sebagai bersifat keperibadian.Apa saja yang dikatakan oleh DAP pada PAS semuanya betul walau pun isu itu sebenarnya akan menjadi "Barah" kepada Agama dan Bangsa".

Pada Ee sebenarnya mereka (PAS) sedar bahawa majoriti Kakitangan Awam adalah orang-orang Melayu.Namun demi kerana takut kehilangan undi kaum Cina mereka sanggup menutup mata,memekakan telinga dan membutakan mata hati asalkan keuntungan memehak kepada mereka.

Apa yang Ee ketahui melalui risik yang dipercayai ini merupakan satu Agenda Jahat DAP serta sekutunya PAS dan PKR dalam apa yang dikatakan "Perang Psychology".DAP bermain dengan isu ini agar kaum Cina yang berfikiran rasis dan pekauman akan menyokong semasa PRU 13 kelak.Begitu juga DAP begitu bijak memainkan sentimen hendak menukarkan Bendera Malaysia apabila mereka berkuasa kelak.Dalam usaha memecah belahkan undi antara kaum Melayu dan Cina mereka begitu bijak dengan mengunakan PAS dan PKR sebagai senjata untuk meraih undi Melayu.

Setelah diteliti secara halus Agenda Jahat pembangkang semakin ketara apabila PAS melalui Naib Presidennya Mat Sabu mengangkat komunis sebagai Wira dengan harapan PAS akan dapat diterima oleh kaum Cina.Sementara DAP pula begitu halus memainkan peranan memenangi hati kaum Melayu dengan bertindak mencampuri urusan Agama Islam dengan harapan dapat menambat hati pengundi Melayu.Sementa
ra PKR pula digunakan untuk menarik pengundi kaum India dengan kepetahan Anwar digunakan sepenuhnya dalam mempengaruhi kaum India melalui Hindraf.

Kelicikan politik main "Main Wayang" Puak Pembangkang begitu ketara sejak selesai PRU 12 dengan bermain tarik tali antara mereka dalam sesuatu isu..Antaranya Isu Hudud,Pengunaan Kalimah Allah di Gereja,Pengunaan petikan ayat Quran dan Hadis oleh pemimpin DAP,Penyerbuan Jawi keatas Gereja,Penubuhan Negara Kebajikan,Menjadikan Agama Kristian Agama Rasmi Negara,Mengangkat Komunis sebagai Wira Negara dan terbaru penganjuran Seksualiti Merdeka oleh S.Ambiga.

Pada Ee Agenda yang begitu teratur dalam siri pemberontakan secara halus oleh pembangkang dalam Bersih 2.0 baru-baru ini merupakan Agenda tersembunyi mereka dalam memecah belahkan perpaduan rakyat negara ini dengan harapan apabila berlakuan rusuhan yang tidak terkawal mereka akan bertindak merampas kuasa dengan cara menghapuskan kepercayaan rakyat terhadap Kerajaan UMNO yang sedia ada.Inilah kelicikan pehak pembangkang yang diketuai oleh Anwar Ibrahim. Alhamdulillah negara terselamat dengan helah licik mereka dengan kecekapan pehak berkuasa menangininya.

Pada Ee kekecewaan mereka terhadap Bersih 2.0 kini mereka perhalusi pula dengan mengunakan kembali kelicikan S.Ambiga dengan menganjurkan pula Seksualiti Merdeka dengan harapan akan terjadi kacau bilau dan mereka boleh menyalahkan kembali Kerajaan UMNO.Kelicikan mereka juga begitu ketara apabila memainkan isu serangan peribadi keatas Perdana Menteri melalui fitnah keatas anak isteri beliau agar rakyat hilang kepercayaan terhadap PM.

Demi kuasa politik mereka (PAS) begitu berani memperdagangkan maruah agama dan bangsa kepada kaum lain terutama DAP laknatullah.Dengan mengunakan pengaruh bloger PAS membuat fitnah dan mengecam PM dan Isteri sehingga sanggup memperkecilkan keIslaman PM ketika melakukan ibadatHaji. Mencerca,memfitnah, manupulasi dan memburuk-burukan keperibadian pemimpin UMNO inilah cara tidak bertemadun puak2 HamPAS.Islam tidak mengajar ini semua.Janganlah kerana kemaruk nak berkuasa menghalalkan cara "Halal wal Haram" dijadikan pegangan..Ini akan merosakan keImanan yang kita pegang selama ini..

Firman Allah dalam Surah Luqman ayat 16 yang bererti :

(Luqman berkata):"Wahai abak ku!Sesungguhnya,jika ada(sesuatu perbuatan) sekalipun seberat biji sawi serta ia tersembunyi di dalam batu besar atau di langit atau pun di bumi,nescaya Allah akan memberinya(balasan).Sesungguhnya Allah Maha Halus lagi Maha Teliti.

Firmanya lagi dalam Surah Luqman ayat 33 yang bererti :

Wahai manusia! Bertakwalah kepada Tuhannu dan takutlah pada hari yang(ketikaitu)seorang bapa tidak dapat menolong anaknya,dan seorang anak tidak dapat pula menolong bapanya sedikit pun.Sesungguhnya janji Allah itu pasti benar,maka janganlah sekaliu-kali kamu terpedaya oleh kehidupan dunia dan jangan sampai kamu terpedaya oleh penipu dalam(mentaati)Allah.

Renung2kanlah..Bersatulah dibawah 1 Malaysia demi Agama,Bangsa dan Negara jangangan ikutkan segala hasutan dajjal pembangkang yang tamak untuk berkuasa.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, 4 November 2011

Citer ee si kucing

Hehehe....Hadi Awang Yang Baru nak katam Al Quran baru
Tersedar dari Mimpi bahawa Hudud hanya 0.0001 peratus saja dalam Al Quran..

PAS pejuangkan Islam atau memperjuangkan politik?..Pada Ee PAS sama je tarafnya dengan parti2 politik yg lain..Hanya kelebihan PAS memperdagangkan Islam dalam politiknya menagih simpati pengundi Melayu Islam...Pada Ee mereka tidak ada kelebihan apa-apa pun..baik Nik Ajis ke..Hadi Awang ke atau Mat Sabu ke..Kelebihan mereka hanya pandai bercakap dan memutar belitkan fakta saja..Jika dinilai dari segi propaganda mahupun membelitkan fakta merekalah yang paling propesional..Yang Ee pelik dengan mereka ini dulu masa S.Ambiga menjadi peguam kes murtad Lina Joy orang2 PAS bukan main lagi mengamuk sakan salahkan UMNO..bawa sepanduk sana sini sehinggakan mahkamah dikepong..Inilah PAS pandai..pakar dalam menipu rakyat..
menagih simpati kononnya merekalah juara..Hakikat "Kosong" sekosong bendera mereka..

Pada Ee PAS nak bersetongkol dengan DAP itu citarasa nafsu buas untuk berkuasa mereka lantaklah..Hakikatnya Bangkai kalau disembur minyak wangi sekalipun tetap akan mengeluarkan baunya..ada kalanya berbatu-batu jauhnya pun masih terasa baunya dibawa angin..dalam sekelip mata mereka(PAS) boleh pusing 360 darjah dengan menyokong S.Ambiga dalam Bersih 2.0 dengan penuh tipu daya memperbodohkan penyokong mereka kononnya nak tuntut itu dan ini dalam PRU..
Inilah kelebihan yang ada dalam PAS pemimpin mereka begitu bijak bercakap dan memutar belitkan fakta...Ooop!..Ee terlupa pula mereka sudah jadi anak murid S.Ambiga Peguam Murtad..maklumlah peguam pandai dalam memutar belitkan fakta..

Angin tak ada ribut jauh sekali tiba2 S.Ambiga nak jadi Heroin pujaan HamPAS dengan menganjurkan pula apa yang dikatakan "Seksualiti Merdeka"..PAS bijak "Mencuri Apa Yang Mereka Sajikan"..Terlebih 360 darjah pula mereka pusing sehingga tergolek bergulong-gulong menentang S.Ambiga sehingga membuat laporan polis semata nak tarik simpati pengundi dengan bermain wayang gambar arahan Mat Sabu(Masih tak kenal lagi..Hehehe..Jangan kau sebut nama Si Normah) dan Hero Tua Nik Ajis..Jika dalam Bersih 2.0 "Patung Hindu S.Ambiga" inilah yang mereka sembah kini mereka tentang pula...hehehe..macam2 putar belit Puak PAS ini nak menutup "Pekong Busuk Mereka"..

Ee ingin ingatkan sekali lagi PAS bukan memperjuangkan Islam tetapi hanya sebuah parti Politik yang penuh dengan cerita duka dan kecewa..Pemimpin mereka (PAS) mulut tidak boleh kawal punya..macam2 "Fatwa Songsang" mereka cipta nak menunjukan mereka terlebih Islam dari Islam yang lain..Dari memperjuangkan Negara Islam dan Hudud pusing 360 darjah pula ke Negara Kebajikan akibat terlepas cakap Hadi Awang dlm Muktamar PAS yang lepas..Hadi Awang yang baru nak katam Al Quran baru tersedar bahawa hudud hanya 0.0001 peratus saja dalam Al Quran.. Hehehe..Macam2..Tak lama lepas diperkudakan dik Ambiga dalam Bersih 2.0 tiba-tiba Mat Sabu pula kononnya nak jadi Hero pertama Negara Kebajikan ala PAS dengan mengistiraf kominis sebagai Wira Negara..La ni.. bila nak dekat PRU sekali lagi Hudud dicanangkan Nik ajis pula nak jadi Hero Tua tergigil-gigil pegang tongkat nak pukul siapa saja yang tolak Hudud baru kena "Gertak dik Karpal Singh Yang di dadanya ada Bulan Mengambang" terkincit-kincit dalam seluar..Yang dipersalahkannya UMNO..Inilah PAS yang menghalalkan apa yang dikatakan "Halal wal Haram" dalam PAS (Hehehe..maksudnya Halal bagi mereka yang menyokong PAS.. Haram bagi mereka yang menyokong UMNO) Inilah Munafiknya PAS..

Pada Ee jika nak dihuraikan segala tipu muslihat PAS dalam arena politik dan dituliskan menjadi buku rasanya dakwat selaut banyaknya pun tidak cukup.Nasihat Ee kepada HamPAS2 janganlah terlalu diperbodohkan dan hanya tahu angguk2 dan geleng2 sapi saja..Allah telah kurniakan kita ini akal fikiran untuk berfikir yang mana betul atau tidaknya..Ee ingin ucapkan Tahniah kepada Pemimpin2 PAS yang mewarisi "Sifat Munafik Abdullah bin Ubai Tokoh Munafik Zaman Rasullah saw"..Fikir dan pulanglah kepangkal jalan..Renung2kanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.