Followers

Thursday 24 November 2011

Penyokong PAS tendang B tendang A tendang B tendang I maka masuk dalam pinggan kunyah tanpa usul periksa semuanya halal ..

by Ee Si Kucing on Thursday, 24 November 2011 at 20:49

Akibat daripada perpecahan Melayu, kekuatan Melayu di negara ini sudah tiada. Walaupun terdapat tekanan yang semakin lantang menuntut Kerajaan memperkasakan hak-hak keistimewaan Melayu oleh pertubuhan-pertubuhan pro Melayu tetapi sebenarnya, tangan dan kaki Perdana Menteri Najib Razak telah terikat.Ini kerana orang Melayu itu sendiri tidak mahu diperkasakan hak-hak keistimewaan mereka dengan mengikut segala telunjuk dajjal pembangkang terutama PAS dan PKR dengan pelbagai fitnah dan propaganda.Pada Ee PAS dan PKR merupakan petualang sebenar bangsa Melayu yang tidak mahu melihat anak bangsanya jenarasi akan datang mentadbir negara, apabila mereka merelakan diri mereka diliwat oleh DAP.Ini semua kerana sikap ahmak yang keterlaluan pemimpin2 PAS dan PKR untuk berkuasa.Agama dan Bangsa sanggup digadaikan asal matlamat mereka menjatuhkan UMNO berjaya.Busuk dan menjijikan...

Ee merasa benar-benar lucu apabila PAS dalam banyak ceramah kepada penyokong mereka mendakwa DAP sudah menerima perjuangan negara Islam PAS,hakikatnya Pengerusi DAP, Karpal Singh sekali lagi menegaskan penolakan penubuhan Negara tersebut.Ee bawakan dalam satu wawancara dengan sebuah portal berita Pengerusi DAP, Karpal Singh yakin pemimpin PAS yang progresif dan liberal bersedia mewujudkan negara sekular demi pembentukan kerajaan Pakatan di peringkat persekutuan.Yang Ee rasa pelik untuk menutup kelemahan mereka pemimpin Pas hari ini mendakwa kenyataan Pengerusi DAP itu hanyalah satu pandangan peribadi dan haknya untuk bersuara.Inilah saja yang mampu pemimpin PAS putar belitkan untuk menyedapkan hati para penyokong setia dan sentiasa menjadi Pak Angguk dalam apa jua keadaan.Alangkah bodohnya mereka para penyokong PAS tendang B tendang A tendang B tendang I maka masuk dalam pinggan kunyah tanpa usul periksa semuanya halal bagi mereka.

Pada Ee Walaupun pandangan peribadi tapi kita kena tengok kapisiti individu yang bercakap iaitu Pengerusi DAP Malaysia yang secara jelas bukan satu pandangan peribadi. Sudah pasti ini pendirian sebenar DAP berkenaan Negara Islam.Ee berpendapat tidak perlulah nak putar belit. PAS tidak mampu untuk menipu rakyat khususnya penyokong mereka sepanjang masa..zaman dah berubah..hakikatnya ramai penyokong PAS yang keluar meninggalkan perjuangan mereka yang sia-sia.

Pada Ee jika Nik Ajis mengatakan perjuangan PAS adalah mengikut sunnah Rasulullah, adakah pernah Rasulullah menggunakan kaedah serangan peribadi sesame muslim?.. Bahkan Rasulullah dengan terang menyebut dalam sabdanya: "Sesiapa yang menutup keaiban saudara seIslamnya didunia, maka Allah akan tutup keaibannya diakhirat nanti".Ini berlainan dengan kaedah Nik Ajis yang sanggup menghalalkan mencarut,memfitnah,berkasar, mengumpat,mengata,merusuh dan sanggup mendoakan kecelakaan sesama seagama.Pada Ee Nik Ajis tidak lebih seperti "Ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus" sepatutnya orang tua seperti Nik Ajis yang kononnya bergelar ulama' mendidik jenerasi muda agar menjaga tingkah bukan sebaliknya.

Sesungguhnya apa yang dilakukan oleh Pas, menggambarkan kepada masyarakat bukan Islam bahawa Islam mengajar umatnya bergaduh sesame sendiri, betapa buruk gambaran yang diberi khususnya dalam soal perebutan kuasa, menyebabkan orang-orang yang berminat atau bercita untuk memeluk agama Islam, tertanya-tanya, inikah ajaran yang dibawa oleh Islam?.. Yang lebih menghairankan golongan ini ialah, orang Islam UMNO yang seagama diserang habis-habisan, manakala orang kafir DAP dipuji dan dipertahankan secukupnya...

Apa yang Ee pelajari selama ini tiada sebarang nas yang membenarkan umat Islam menyerang sesama Islam, namun berbagai perbuatan jahiliyah seperti kutuk mengutuk, fitnah memfitnah, hina menghina dilakukan oleh pemimpin PAS dengan kebenaran daripada Nik Ajis, siapa yang akan menanggung dosa perbuatan jahiliyah PAS ini, kalau bukan Nik Ajis yang memimpin jemaah PAS?..Pada Ee jika benar PAS menjadikan Islam sebagai model perjuangan, maka ambillah Islam itu keseluruhannya, jangan ambil separuh dan tinggalkan separuh, mana-mana hukum yang dirasakan perlu, maka Islam digunapakai, yang tidak perlu disimpan di dalam laci. Perkara ini telah ditanya oleh Allah SWT kepada kaum Yahudi dalam surah al Baqarah yang bermaksud:

"Adakah kamu beriman sebahagian daripada kitab, dan meningggal / mengkufurkan sebahagian yang lain lagi?Dan Hal ini bertentangan dengan firman Allah dalam surah Al Fath ayat 29 bermaksud :"Muhammad Rasulullah, dan orang-orang yang bersamanya bersikap keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesame mereka (Islam)".

Ee berpendapat PAS tidak suka kepada UMNO dik kerana UMNO tidak mahu memperjuangkan Negara Islam dalam agenda perjuangan parti UMNO sejak 53 tahun lalu, tetapi apabila sahabat sehidup semati PAS iaitu DAP dan Karpal Singh serta Lim Kit Siang turut menyatakan bahawa mereka tidak selesa dan tidak bersetuju dengan agenda penubuhan Negara Islam, maka selepas 30 tahun PAS terus menukar dengan serta merta perjuangan Negara Islam mereka kepada perjuangan Negara Berkebajikan sepertimana yang dikehendaki DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang… Siapa Mursyidul Am PAS sebenarnya?.. Siapa Presiden PAS sebenarnya?.. Siapa Dewan Ulama' PAS sebenarnya?..Nabi saw sendiri melalui hadisnya meminta agar hukum hudud jika boleh jangan dilaksana terhadap kaum muslim.Hanya HamPAS yang beria-ria sangat untuk melaksanakan dengan tergesa-gesa..Pada Ee berkenaan isu Hudud ini jika hendak dilaksanakan seeluknya hendaklah dikaji secara terperinci agar ianya tidak menzalimi kaum Islam itu sendiri.Pada Ee ini bertepatan dengan saranan Nabi saw.Ee ingin terangkan tentang hadis Nabi saw yang melarang hudud dilaksanakan kepada kaum muslim.

Hadis nabi mengenai Hudud. Hendaklah digalakkan kemaafan antara rakyat dan diselesaikan diluar mahkamah. Ini seperti hadis Nabi s.aw yang bermaksud:

"Sesungguhnya pencuri pertama dalam Islam dibawa kepada Nabi s.a.w lalu diperintahkan agar dipotong tangan. Wajah Rasulullah s.a.w seakan kecewa sedih. Mereka berkata: "Wahai Rasulullah! Seakan engkau membenci hal ini". Jawab Nabi s.a.w: "Mengapa tidaknya aku benci, kamu semua telah menjadi penolong syaitan menentang saudara kamu. Sesungguhnya tidak wajar bagi pemerintah yang diangkat kepadanya hukuman had melainkan dilaksanakan". Lalu baginda membaca firman Allah: "Hendaklah kamu maafkan dan lupakan kesalahan, tidakkah kamu suka supaya Allah mengampunkan dosa kamu? (Surah an-Nur: 22)" (Riwayat Ahmad dan al-Hakim dalam al-Mustadrak. Dihasankan oleh al-Albani dalam Silsilah al-Sahihah).

Keinginan sesetengah masyarakat awam yang tidak faham yang seakan 'mengidam' untuk melihat tangan dipotong adalah tidak serasi dengan inspirasi hudud bahkan itu menjadikan mereka 'penolong syaitan'. Mafhum: Cubalah sedaya upayamu untuk tidak mengenakan hukuman hudud ke atas Muslimin, sekiranya kamu dapati jalan keluarnya maka lepaskanlah ia, sesungguhnya Imam tersilap dalam menjatuhkan hukuman lepas adalah lebih baik dari tersilap dalam menjatuhkan hukuman denda' (Riwayat oleh at-Tirmidzi, al-Hakim, Al-Baihaqi dari A'isyah, Ali dan Ibn Mas'ud, terdapat dhoif dalam sanadnya tetapi mempunyai banyak cabang sehingga menguatkannya. Yang tershohih dalam bab ini adalah hadith daripada Sufyan at-Thawry dari Asim bin Abi Wail dari Abdullah Bin Mas'ud. Lihat Nailul Awtar, Imam As-Syawkani, 7/116)

Pada Ee rakyat sudah tertipu dengan dakyah dan perjuangan PAS selama ini. Terbukti bahawa PAS hanya inginkan undi dan sokongan umat Islam dan bangsa Melayu tanpa menghiraukan akan maruah dan kesucian Agama Islam itu sendiri… Jika benar PAS ikhlas dalam memperjuangkan Islam, maka PAS harus kembali memperjuangkan Negara Islam tanpa menghiraukan apa sahaja kritikan DAP, Karpal Singh dan Lim Kit Siang.Ee anggap bahawa sekiranya PAS menolak Negara Islam dan mengambil Negara Berkebajikan sebagai perjuangan utama mereka, maka ia menampakkan PAS tunduk,sujud, menikus dan mengikut telunjuk DAP..Sedarlah!..Jangan ikutkan segala bisikan dajjal2 pembangkang.. Bersatulah! dalam memertabatkan Agama dan Bangsa bersama 1 Malaysia..Renung2kanlah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment