Followers

Thursday 3 November 2011

ANWAR MEROYAN SEBAB KANTOi....

MEMALUKAN ! Anwar Ibrahim KANTOI ALL-TIME!

Rupa-rupanya Anwar Ibrahim meroyan apabila ramai yang mempersoalkan beliau yang sudah tua bangka tetapi tidak pernah menunaikan Haji lagi.

Di dalam twitter, beliau meroyan dan mengaku telah 2 kali tunaikan fardhu haji.

Lihat di bawah :-


Bloggers pro-pembangkang pula cuba mempertahankan pembohongan Anwar Ibrahim dengan merujuk kepada kenyataan Anwar Ibrahim di dalam blog beliau bertarikh 14 November 2007.

Anda baca betul-betul kenyataan Anwar Ibrahim itu, tiap-tiap satu perkataan.

Saya bercadang pada mulanya untuk terus ke Makkah, tetapi diminta penganjur menghadiri majlis perasmian Persidangan Dunia mengenai Pos & Teknologi Maklumat oleh Putera Khalid bin Faisal, Gabenor Makkah. Saya diundang Menteri Komunikasi Arab Saudi untuk menyampaikanucapan dalam sesi pertama esok.

Labbaika Allahum malabbaik – Menuju Makkatul Mukarramah, mengumandangkan kebesaran tuhan.

Seluruh tumpuan kini hanya untuk menyempurnakan umrah, semoga mabrur dan sa'ie masykur.

Semalaman di Masjidil Haram, tawaf mengelilingi kaabah (Baitul 'atiq), Sa'ie dan beri'tikaf – berdoa dan bermunajat - Anwar Ibrahim.
1. Jika kita rujuk kepada kenyataan di atas yang bertarikh 14 November 2007, Anwar Ibrahim sebenarnya tidak jadi untuk ke Mekah pada hari itu kerana 'terpaksa' menerima undangan untuk berucap pada esok harinya.

2. Dan sessinya adalah yang pertama bermaksud di sebelah pagi.

3. Anwar Ibrahim sengaja tidak mahu menyebut tempat persidangan tersebut yang bukan di Mekah. Tetapi beliau stresskan perkataan 'Gabenor Makkah'.

4. Jika anda membaca sekali imbas sambil lalu kenyataan di atas, kita akan tertipu dengan mempercayai artikel di atas menunjukkan Anwar Ibrahim sedang berada di Mekah menunaikan umrah!

5. Yang memalukan ialah Anwar Ibrahim menulis 'seluruh tumpuan kini hanya untuk menyempurnakan umrah' tetapi beliau sendiri tidak menumpukan jiwa dan raga beliau untuk menunaikan umrah!

6. Sebaliknya, beliau lebih berminat untuk menyampaikan ucapan dalam sessi pertama di dalam satu persidangan antarabangsa!

7. Dan yang kantoinya ialah, sungguh pelik jika Anwar Ibrahim tidak tahu menahu beliau telah dijemput untuk memberi ucapan di dalam satu persidangan antarabangsa! Takkan Anwar Ibrahim tangkap muat sahaja!

8. Makanya, kenapakah Anwar Ibrahim mengaku 'bercadang mahu terus ke Makkah' pada hal beliau sebenarnya telah dijemput ke tempat lain?

Sumber: sahabat group FB
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment