Followers

Monday, 9 May 2011

TERKEDU DAN TERSASUL PULA AKHIRNYA

oleh : Nuryana

risik-risik yang yana perolehi dari kawan yang berada di semenanjung. Jelas pelakon video yang hangat diperkataakan tersebut semamangnya dia. Pernah dikemukakan soalan tersebuat kepada kepimpinan tersebut, tetapi jawapannya hanya “fitnah terbesar” tiada lagi komentarnya seperti kelazimannya jika ada sesuatu perkara dikaitkannya sudah pasti ia akan membawanya ke mahkamah dan kemukakan saman dengan nilai-nilai tertentu.

Sebaik sahaja trio muncul mendedahkan diri, kepimpinan ini terus terkedu. Hilang arah malah hilang kawalan emosi dengan sikapnya menghentam terus wartawan yang kemukakan soalan yang berkaitan. Melenting. Itulah yang berlaku. Wan azizah yang terkenal dengan ketenangannya, kini Nampak kekalutannya. Tiada lagu senyuman lembutnya dengan situasi pembohongannya. Sehingga kini, jam omega yang dikatakan ada padanya tidak pernah ditunjukkan walaupun suatu ketika sebelum ini dikatakan ada padanya. Ke mana jam tersebut?

Sabtu lepas, terpandang pada twitter pemimpin mengatakan “azizah berada di KK” inilah bahangnya apabila presiden PKR tersebut mahu tidak mahu terpaksa menjadi pengerusi perhubungan PKR di sabah setelah penjawat sebelum sentiasa melepaskan jawatan. Bolehlah dijadikan Jawatan “badi”

Petang ini, heboh kekawan apabila pemimpin itu telah mencaci Perdana menteri dengan menggelarnya sebagai “NAJIB IS A REAL PANDAKUTTI” DAN pandakutti atau maksudnya “anak babi” ulasan SUA UMNO Ku Nan menyatakan UMNO tidak akan menuntut permohonan maaf dari pemimpin tersebut kerana “tiada gunanya mohon maaf dari ‘orang gila’ kerana perkara itu adalah sesuatu yang sia-sia.

Nota : beginikah pemimpin yang pengikut pembangkang di sabah inginkan, merapu. Hal pribadi belum selesai, hendak memimpin negeri ini pula. Tidak pasal-pasal bukan pembangunan semakin maju, fokus kamurang semua hendak bantu dia pula selesaikan masalah yang dia buat sendiri. Tidak tahu bijak atau bebalnya tindakan itu.

2 comments:

  1. Inilah arena politik..Budaya menunjukkan bangsa..wat malu jew..Berfikir sebelum berkata-kata..jangan ikut emosi jak..sendiri rugi lol..

    ReplyDelete