Followers

Friday 15 June 2012

BIAR BETUL?! BETULKAH?

Khabar angin:

planning konon mau membentuk parti baru terbantut , si perancang kena tipu kerana parti yang hendak dimilikinya telah dibeli oleh pembeli dari negeri lain. Tulah benderapun sudah lusuh tidak berganti, pejabat yang hangat sebelumnya benar-benar sudah jadi pejabat gajah putih

Terkejutnya aku! Bila apa kawan cerita. Ish! Biar. Betul bro! Macam tidak percaya pula. Kenapa orang yang dikatakan sangat bijaksana ini boleh ditipu sampai begitu sekali? 1 parti sampai 2 kumpulan membelinya?

Pembelian itu macam mana ya, kira macam masuk tenderkah? Atau dua-dua membelinya tetapi yang berjaya owner baru negeri lain

Patut muka lain macam. Dah tu, suara hangat pada awal tahun. Memang menyengat! Sana sini suara bercakap cerita sama. Rupanya hangatnya hanya seketika. Tidak sempat suam lagi terus sejuk membeku!

Patut nama 'parti baru' tu senyap secara tiba-tiba, pejabat di kawasan papar di jalan lama. Sudah jadi rumah biasa. Bendera semua hilang sudah. Yang berbaki terpacak koyak tidak berupa. Jadi kain lap pun tidak berfungsi.

Itulah balasan pada orang yang tamak. Sudah berpangkat, masih tidak bersyukur. Pakcik, harta dunia, dengan kuasa Allah sekelip mata boleh dirampas-Nya. Sepatutnya amanah diberi janganlah disalahguna. Konon perjuangan untuk nusa dan bangsa. Tapi sebenarnya nak melangkah kerana khabar angin jawatan mungkin tidak menjadi miliknya. Tulah bertindak tunjukkan gelojoh, tukang disuruh sekarang senyap. Rasanya malu ada, tapi tidak dapat buat apa.

Kini.... Ada info bertiup kencang, nanti. Saya akan bongkar di lain tulisan. Memang panas, menanti ja semboyan diumumkan. Takut maruahnya digadaikan. Tapi saya tak harap dia berbuat demikian. Biarlah matang dan sedar. Jangan jual harapan rakyat. Nanti tidak pasal2 keturunanmu kelak melarat.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment