Followers

Saturday 23 June 2012

TAKUT BAYANG SENDIRI TERUS PLAN TERJUN KAPAL.

SIAPA AGAKNYA YANG DIMAKSUDKAN OLEH DSP SALLEH TUN SAID, ORANG YANG HANYA SEBELAH KAKINYA DALAM BN. BETUL DAN SAYA SETUJU DENGAN DSP SALLEH, KALAU BERJUANG BIAR JELAS, JANGAN BERSEMBUNYI SEBALIK AWAN, AKHIRNYA ORANG NAMPAKNYA BILA AWAN BERARAK PERGI, DUA-DUA KAKI SUDAH PINDAH PERAHU JENAMA LAIN. TAPI BN NI IBARAT KAPAL YANG BESAR, YANG PERGI PASTI RUGI, KAPAL BN TETAP BELAYAR JUGA.....SEKADAR PANDANGAN ORANG DULU-DULU

BP boleh agak, tapi malas mau ucap. Sebab ada rakan FB walau tidak disebut, semua sudah orang tahu. Apa lagi yang duduk di kawasan itu, panas hanya pada berjawatan. Rakyat biasa hanya memerhati, tapi jangan sangka dorang tidak menilai. Sebab kuasa memangkah di tangan pengundi.

Jangan kata, ulasan pribadi, dianggap mewakili keseluruhan. Sebab peluang berjumpa seorang demi seorang seluruh kawasan, bukan setiap masa. Yang banyak mengikut, orang-orang kuat. Yang kuat membodek satu hal, yang kuat mengampu satu kes, yang kuat mengangguk satu perkara lagi.

Sebab BP kata macam tu, dalam 10 yang ikut kita, belum tentu seorang berani bersuara jujur kalau kita ini berkuasa. Bukan apa, kalau berkata yang jujur , menongkah arus, nahhhh ini kali hubungan ada potensi akan putus. Kalau biasa dapat 10, lepas tu zeropun tidak ada.

Macam DSP Salleh cakap. kapal BN kapal besar. 1 terjun, kapal ndak akan bergegar bah. Sebab anak-anak kapal masih banyak membantu. 1 hilang ada ganti seribu. Jawatan ni bukan milik mutlak, bila masa tiba, kita berserah pada takdir dan kembalikannya pada yang berhak.

Nasihat BP, kalau melompat, tengoklah kaki. Kalau melangkah, tengoklah kaki. Jangan sampai tersungkur , biasanya itu terjadi pada yang tamak.

Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Ukur dulu bah saiz badan. Adakah baju yang diimpikan berpadanan dengan badan. Walau nafsu geragas ( terdesak) mau pakai. Kalau besar boleh diketat. Kalau ketak nampak macam nangka mau melatop!

Kalau takut dengan bayang-bayang. Jangan berdiri melawan terang.

Ps: BP tengok banyak juga kawasan tidaklah seHOT ini 1 kawasan. Berebut-rebut pasang bendera. Macam sudah pilihanraya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment