Followers

Saturday 2 April 2011

BUTA SUDAH KALI

oleh: Ina Yana
Pelik betul INA dengan cerita orang yang sudah melalut. Boleh mengeluarkan kenyataan , bagus lagi pembangunan Sabah sebelum merdeka berbanding sekarang. Di mana relevannya cerita tahyul ini. Orang bodoh sahaja boleh masuk penipuan ini. Jom tengok bah gambar yang sengaja INA bagi masuk dan kawan-kawan boleh buat perbandingan bah perbezaan Bandar Kota Kinabalu dulu dan sekarang.


kalau pun mahu sedap berbualpun, bagilah cerita yang logik bah.  Orang tidak buta bah melihat bagaiman pesatnya pembangunan Sabah. Pernah rakan INA dari semenanjung datang ke Kota Kinabalu, punyalah terkejut dia melihat perbezaan bandar Kota Kinabalu walaupun katanya baru dalam 2 tahun dia tidak datang ke sabah. Malahan dia mengtakan KKIA (Kota Kinabalu International Airport) sangat canggih jika dibandingkan lapangan terbang negeri lain. Kalau tidak percaya katanya pergilah ke mana lapangan terbang  Pulau Pinang tidakpun Langkawi. INA hanya mampu tersenyum. Ada jodoh, Insyallah INA akan sampai juga sekali lagi di kawasan peranginan tersebut.
ini kalilah. kalau mahu bohong, jangan lebih-lebih bah. Bikin malu saja mengaku pemimpin tapi bagus lagi politik kedai kopi yang lebih menceritakan masalah sekeliling yang dorang nampak bah.

Salam kesedaran bah dari INA. Kalau sudah mahu buta, cepat-cepat dapatkan rawatan.


No comments:

Post a Comment