Followers

Sunday 24 April 2011

ISU BANJIR DUN LUMAdAN

Oleh:  Admin

Masalah kekerapannya banjir dalam kawasan DUN LUMADAN telah menarik perhatian kepimpinan Dan memperjuangkannya untuk mengatasi masalah tersebut, Sebelum ini, Ketua Menteri telah mengeluarkan perungukan membangunkan penempatan mangsa Banjir di kawasan tersebut sebagai langkah menjaga kebajikan masyarakat kawasan banjir 

Kini, kepimpinan Akan membawa isu banjir kawasan untuk berusaha mengatasi jangka masa  . Hal ini Akan dibawa ke Dewan Undangan Negeri Sabah yang Akan bersidang bermula 25hb hingga 28hb April ini. Penggal pertama tahun ke-3 untuk sesi ini. 

YB Datuk Sapawi Ahmad menekankan permasalahan ini, dengan memberi pesanan kepada ADUN yang Akan memberi ucapan dalam persidangan dewan itu minggu hadapan. Ketua Umno Bahagian Sipitang menyatakan masalah kekrapan kawasan  rumah di sesetengah tempat seperti di Lumadan Jaya dan batu 6 sudah sering kali dikemukakan apabila berlangsung mesyuarat pembangunan daerah Beaufort dan juga mesyuarat bencana alam daerah. menyedari sering kali kawasan-kawasan ini berlaku keciciran apabila mengagihan bantuan banjir.  namun memberi jaminan, hal seperti ini akan terus diperjuangkan oleh kepimpinan untuk tindakan membantu seluruh masyarakat kawasan.

No comments:

Post a Comment