Followers

Monday 4 April 2011

DALAM PR MEMANG SELALU BERBALAH: MACAM MANA MAHU JADI PEMERINTAH CEMERLANG???!!!

oleh : INA YANA

Gempar dua cerita yang INA dapat semalam. 1 cerita video Anwar dengan pelacur cina tersebar di YOUTUBE. walau tidak penuh, 1:57 minit lebih kurang, cukup memanaskan sesiapa yang memperolehinya. yang kedua apabila diketahui pertindihan calon dalam PR itu sendiri SNAP dan PKR di Sarawak tiada kata putus meletakkan calon untuk PRU ke-10 di Sarawak.

INA tidak terkejutpun berita tiada keputusan siapa calon dalam PR itu memang kebiasaan. Tiada kejanggalan walau sedikitpun, terkejutpun tidak sebab apa yang INA dapat maklumatpun bermula PRU 2008 yang lepaspun, mana-mana kerajaan PR negeri tidak sekepala. Asyik dengan pergaduhan antara satu sama lain. Contoh di KEDAH sahaja, sehingga muncullah MP atau ADUN bebas produk kilang PR tu! keluar atas ketidakpuasan cara pentadbiran yang sahabat mereka laksanakan.. oppppsss bukan sahabat tetapi mantan sahabat.

Di Sabah inipun, belum jadi pentabirpun, baru dalam cabang anggota PKR sudah asyik memburuk-burukkan antara satu sama lain kerana berebut jawatan angan untuk PRU nanti. Belum lagi memerintah. hacur negeri tercinta INA ni kalau mereka jadi pemerintah. Pada INA cukuplah pengalaman yang dilalui semasa Sabah di bawah pemerintahan pembangkang dulu. bukan membangkit sentimen hubungan ya, tapi pengajaran bah. INA ni produk masa pemerintahan pembangkang tau, jadi pembesaran dan sesi persekolahan INA sempat mengecapi bagaimana rasanya di bawah pemerintahan pembangkang.

JANGAN BIARKAN PR MEMERINTAH SABAH!!!!!

No comments:

Post a Comment